Når det gjelder Bugatti sine kunder, er det neppe økonomien som setter begrensninger på tilleggsutstyrslisten.
Det kan komme en dag da i det minste Bugattis kunder kan få en bensinstasjon som tilleggsutstyr.
I alle fall har Bugattis kroatiske eier Mate Rimac tenkt på ideen. Dette kom han selv på under Future of the Car-moten i London, som nylig ble arrangert av avisen Financial Times.
– Vi skal kunne lage noen flotte bensinstasjoner med syntetisk drivstoff hjemme hos eierne, sa den relativt unge bilsjefen på 36 år.
Det skriver Auto Express .
LES OGSÅ: 31-åring frikjent for narkotikakartell – skyldte på svigermors kaffe
Da Mate Rimac inngikk avtale for Bugatti med de tidligere eierne fra Volkswagen, var det ikke uten noen armvridninger. Mate Rimac fikk imidlertid viljen sin for at fremtidige Bugatti-modeller ikke skal bli elbiler. Les mer om det her .
Det kommer ikke som noen stor overraskelse at Mate Rimac snakker varmt for og om syntetisk drivstoff. Avtalen som sikret ham kontroll over Bugatti innebar også at han overlot 45 prosent av sitt eget selskap til Porsche.
Og i Zuffenhausen, hvor Porsche har sitt hovedkontor, jobbes det allerede mye med utviklingen av syntetisk drivstoff. Det såkalte e-drivstoffet. Faktisk la tyskerne så mye i det at det allerede er en e-fuel-fabrikk i Chile. Og planen er at flere fabrikker skal opp.
Akkurat nå er det imidlertid kun Porsches egne racerbiler som kjører på syntetisk bensin. På den annen side forventer merket at hvert lag i SuperCupen skal bruke 50.000 liter av den kunstige bensinen.
Tilbake i Bugatti vil sløret for Chirons etterfølger løftes allerede neste måned. Nærmere bestemt 20. juni. Fabrikken i Molsheim i Frankrike vil foreløpig ikke si så mye.
Bortsett fra at vi har å gjøre med en V16-motor. Vi vet imidlertid også at speedometeret i bilen, som skal ha blitt utviklet fra bunnen av, går til 550 km/t. Les mer om det her .