Også i 2030 skal det være mulig å kjøpe en bensindrevet bybil, sier Stellantis' direktør Carlos Tavares.
Fiat fortsetter med Pandaen. Også slik den går rundt nå – nemlig med bensinmotor.
Det må være mulig å kjøpe en billig, bensindrevet bybil, lover Stellantis-direktør Carlos Tavares.
Bilen skulle ellers ha gått fra samlebåndet i 2026, den ble senere forlenget til slutten av 2027, og nå er det enda mer liv å spore i den lille Pandaen.
Det skriver Automotive News .
LES OGSÅ: Kommune dropper byskilt med kultstatus etter 20 år med tyverier
Carlos Tavares understreket samtidig at Pandas motorprogram foredles og moderniseres slik at bilen skal kunne møte alle fremtidige utslippskrav i Europa.
Fiat har også god grunn til å holde liv i Pandaen. Modellen er med på å gjøre merket til den absolutte bestselgeren i hele Stellantis-konsernet.
Salget er imidlertid langt fra båret av de danske bilistene. Den danske Fiat-importøren selger ikke lenger bilen i det hele tatt, selv om den lille Pandaen ikke er lenger enn en tur over den dansk-tyske grensen.
Fiat er langt fra det eneste merket som ikke ønsker å legge forbrenningsmotoren i graven ennå. Aston Martin har nylig sagt at merkets kunder slett ikke leter etter elbiler i det tempoet at hypen rundt biltypen setter inntrykk. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!