Jaguar-direktøren kaller kritikere som intolerante

Er du kritisk til Jaguars nye merkevarebygging og logo, er du intolerant. I hvert fall ifølge merkevarens administrerende direktør.

Det er et uttrykk for ingenting annet enn intoleranse når folk er kritiske til Jaguars nye merkevarebygging og logo. I hvert fall hvis du spør merkevarens direktør, Rawdon Glover.

Jaguar, som etter planen skal være stille i et helt år, presenterte i forrige uke en ny merkevarestrategi. Og det gikk ikke upåaktet hen.

Faktisk har internett nesten gått over i en shitstorm. Flere analytikere og merkevareeksperter kaller Jaguars valg av kampanjespor en katastrofe. Men sjefen? Han mener kritikken er helt på månen.

Det sier han i et intervju med Financial Times .

Rawdon Glover mener faktisk at det er "en storm av intoleranse" rettet mot Jaguar som merkevare. Og han vil faktisk ikke engang gå så langt. Fordi Glover nekter å kalle Jaguar et bilmerke.

– Hvis vi oppfører oss på samme måte som alle andre, vil vi bare drukne i mengden. Så vi ønsker ikke å fremstå som et tradisjonelt bilmerke.

– Vi må bygge om merkevaren vår og til et helt annet prisnivå, så vi må handle annerledes. Vi ville bort fra tradisjonelle bilstereotypier, sier han til amerikanske medier.

Hjemme er Jaguar veldig stillegående. Mellom 1. januar og 31. oktober i år valgte kun 2 dansker å kaste penger på en ny bil fra det tidligere britiske merket. Omvendt har Jaguar mye å bekymre seg for på forhånd.

Merket har nettopp måttet kjøpe tilbake over 2700 eksemplarer av elbilen I-Pace, da det er fare for at batteripakken brenner opp bilene. Jaguar har flere ganger forsøkt å løse problemet. Men nå ser de ut til å gi opp. I hvert fall for de neste 3000 bilene og deres eiere.

De samme eierne som tidligere i år fikk beskjed om at de ikke fikk lade bilenes batterier over 80 prosent, og at de ellers må parkere bilene unna alt annet. Og gjerne ute.



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Antall ladestasjoner synker betraktelig – Trump har skylden

Antallet nye ladestasjoner i USA synker kraftig. Analytikere skylder...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo...

Eksperter: Branntepper får elbiler til å eksplodere

Både amerikanske og danske branneksperter advarer sterkt mot bruk...

Etter fartsbøter for 13 milliarder – nå endres reglene

Etter bøter på 13,3 milliarder danske kroner innfører Italia...

Tesla tilbakekaller nye Model Y: Programvareretting utelukket

En produksjonsfeil fra Malaysia påvirker nå 172 Tesla Model...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...