15. april, 2025

James May avviser ny bilutstilling med Jeremy Clarkson

Alle gode ting kommer til en slutt. Det gjelder også James Mays tid foran kamera med Richard Hammond og Jeremy Clarkson.

James May ser ingen fremtid for mer TV med Jeremy Clarkson og Richard Hammond. Top Gear og The Grand Tour-verten mener det er på tide at de tre slutter.

James May sier nå offentlig at han ikke kan se seg selv gjøre flere og flere bilshow med Jeremy Clarkson og Richard Hammond.

Dette ser ut til å være slutten for den kjente trioen fra Top Gear og The Grand Tour. De tre har jobbet sammen i mer enn tjue år.

Samarbeidet deres begynte med BBC-programmet Top Gear i 2003. Her ble de raskt kjent for sin interne dynamikk og måte å anmelde biler på. Samarbeidet ble brått avsluttet i 2015.

Jeremy Clarkson fikk sparken fra Top Gear etter å ha angrepet en produsent. James May og Richard Hammond valgte å forlate programmet sammen med Clarkson omtrent samtidig. Kort tid etter fikk de kontrakt med strømmetjenesten Amazon Prime.

Den nye serien fikk navnet The Grand Tour. Den korte i flere sesonger på strømmetjenesten. Men nå signaliserer James May at videre samarbeid er usannsynlig.

Dette melder avisen Mirror .

62 år gamle May sier at det ikke er noe galt med et comeback. Det blir bare uten ham. For tiden er inne.

– Så, det er ikke noe galt med comebacket, men det kommer et punkt hvor du må trekke en strek under det.

Slutten på en TV-æra

– Og som vi pleide å si, vi burde lande den trygt i stedet for å knuse den. Vi har uttømt vår tilnærming til faget, heter det.

Ifølge May spiller også alder en avgjørende rolle.

– Det er nok på tide med en mer moderne tilnærming, og vi er allerede ganske gamle.

– Så hvis vi gjorde comeback om 20 år, ville det vært i noen solstoler. Og det tror jeg blir ganske trist.

– Jeg tror virkelig ikke det vil skje.

Selv om May høres avvisende ut, kommer det mer innhold fra The Grand Tour og programmets opprinnelige programleder Tiro.

Dette er imidlertid spesialiteter som ser tilbake på tidligere sesonger. De er ikke nye eventyr.

De nye episodene starter med programmet The Not Very Grand Tour: The Power and the Glory 18. april. Det vil imidlertid også være programmer i 2026.

Programmet beskrives som en 'best of'-samling. Så det er et tilbakeblikk på trioens tid sammen.

Fremtiden til bil-TV

I et intervju med Al Arabiya News forklarer May at tidene har endret seg. Interessen for bil blant unge kan være annerledes i dag. Fremtidige bilprogrammer må gjenspeile dette.

– Jeg mener, jeg prøver, jeg har skrevet et par ting om fremtiden til biler og elbiler og så videre.

Han mener imidlertid at det trengs nye krefter.

– Men det krever egentlig, tror jeg, noen mennesker i 20- eller begynnelsen av 30-årene med et veldig moderne tankesett. De kan og bør benytte seg av bilinteressen blant unge i dag.

– Det blir en annen vinkling enn den vi hadde, men jeg er sikker på at den må ligge der et sted. Jeg tror ikke at biler på TV er over.

Grand Tour ble avsluttet i fjor. Clarkson, May og Hammond hadde en emosjonell slutt. De vendte tilbake til et sted av betydning for karrieren.

De planla å avslutte serien etter et eventyr i Zimbabwe. Til slutt endte de opp på Kubu Island i Botswana i stedet. Det var her deres første Top Gear-spesial begynte i 2007.

Selv om trioen stopper sine felles programmer, fortsetter de individuelt. Les for eksempel mer om Jeremy Clarksons populære oppdrettsserie, Clarkson's Farm , her på Boosted.dk. Vi følger også med når de siste The Grand Tour-spesialene slippes.

Latest

Don't miss

Tesla i fritt fall: Salget stuper over hele Europa – bortsett fra ett land

I første kvartal 2025 falt Tesla-salget i alle europeiske...

FCK-spiller risikerer utvisning for hensynsløs kjøring

FC København sier de støtter lagets meksikanske fotballspiller Rodrigo...

Danske innrømmer: Har kontakt med flere Formel 1-lag

Danske Frederik Vestis drøm om fast plass i Formel...

Dansker rammet – bilgiganten tilbakekaller 2 millioner biler

Honda tilbakekaller nå over 2 millioner biler som kan...

Selskapet bak din iPhone skal nå bygge elbiler

Foxconn, som produserer iPhone og Xbox, planlegger nå en...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Antallet hensynsløse sjåfører gikk ned med 33 prosent i 2024

På bare to år har antallet siktede fyllesjåfører gått betydelig ned. Det betyr også at langt færre biler blir beslaglagt og til slutt beslaglagt....

Så mange milliarder taper Danmark på elbiler hvert år

Statens årsregnskap viser stor nedgang i inntekter fra tinglysingsavgift. Populariteten til elbiler kommer til en høy pris, og nå er avtalen satt til å...

EU forbyr karbonfiber for biler – kaller det "skadelig"

Karbonfiber er lettere og sterkere enn stål og derfor ideelt for biler. Likevel vurderer EU nå å forby karbonfiber og klassifisere det som farlig....

Løpskor død – drept i tragisk ulykke

Japanskfødt racerfører og NASCAR Truck Series-lageier Shige Hattori er død. Han var 61 år gammel og døde i en bilulykke. Hattori klarte å kjøre...

Kriserammet bilmerke sier opp ytterligere 270 ansatte

Det tidligere britiske bilmerket Lotus kutter ned. Opptil 270 stillinger ved fabrikken i Hethel forsvinner på grunn av markedspress, derfor vil merkevaren også knyttes...

FCK-spiller risikerer utvisning for hensynsløs kjøring

FC København sier de støtter lagets meksikanske fotballspiller Rodrigo Huescas, selv om han risikerer å bli utvist for å ha kjørt i 111 km/t....

Sinte sjåfører sprenger alle fotobokser i hele byen

En eller flere sjåfører har sprengt så mange fotobokser at utleiefirmaet som eier kameraene nekter å sette opp flere feller. Sjåfører i den tyske...

Tapte 40 milliarder – konkursrammet bilfabrikk skal auksjoneres

Northvolt Ett var det europeiske batterieventyret som aldri skjedde. Bare utstyret, som nå skal ut på auksjon, antas å være verdt 2,2 milliarder kroner....

Mercedes har endret logo – kan du se hvor?

Mercedes er den siste i rekken av bilmerker som har endret logoen av én enkelt grunn. Nemlig de digitale skjermene i nye biler. Kan...

Bilgruppe betaler for å kvitte seg med Alfa Romeo

Stellantis betaler nå konsulentfirmaet McKinsey for å undersøke om konsernet på en eller annen måte kan overleve et salg av blant annet Alfa Romeo....

Her er bilene med de pinligste feilene – er din på listen?

ADAC-støt: Toyota C-HR, RAV4, Yaris og Yaris Cross topper listen over biler med flest ulykker i Tyskland. Batterifeil er den store synderen. En ny...

Hvis Tesla stenger: Hvordan det kan påvirke deg som eier

Drastisk salgsnedgang og økende kritikk av Elon Musk skaper frykt for fremtiden til Tesla-eiere og bilene deres. Men hva vil egentlig skje hvis et...