Rimac kommer nok ikke til å bygge en elektrisk hyperbil igjen, og Lamborghini er ikke sikker på hva kundene vil ha. Men Ferrari mener elbilen har en plass.
Flere av Ferraris konkurrenter har utsatt eller helt stoppet utviklingen av elbiler.
Rimac tror for eksempel ikke lenger at de virkelig rike bilkjøperne vil sette seg bak rattet i en elbil. Men det gjør Ferrari.
I hallene til Maranello mener Ferrari-sjef Benedetto Vigna at det fortsatt er en kundebase for en helelektrisk superbil.
Og faktisk er han sikker på at den første helelektriske Ferrari noensinne vil selge «minst like bra» som merkets modeller med forbrenningsmotorer. Ferrari løfter imidlertid ikke lokket på den bilen før en gang i slutten av 2025.
LES OGSÅ: Ole raser over kinesisk elbil – «Bare firehjulstrekk rett ut»
– De (kundene, red.) venter på den grønne bilen vår, sier Benedetto Vigna til Bloomberg.
Faktisk tror Ferrari det er så mange kunder for elbilene deres at italienerne har bygget en helt ny fabrikk for første gang noensinne. Ikke for biler, men for deler.
På fabrikken skal deler som elmotorer og selve batteripakkene til elbilene produseres. Det betyr imidlertid ikke at Ferrari skroter forbrenningsmotoren.
Vi trenger imidlertid ikke lenger tilbake enn 2020 for å finne en Ferrari som hardnakket nektet å bygge en hundre prosent elbil.
På den annen side sa Vignas forgjenger Louis Camilleri faktisk 'bare' at Ferrari noen gang vil komme til et punkt hvor merket kun bygger elbiler.
I det siste har det også kommet frem at V12-motoren fortsatt trives i Maranello i nye 12Cilindri, som klarer seg helt uten turbotrykk eller hybridassistanse.
I tillegg kunne vi her i Boosted fortelle deg her om dagen at folkene på fabrikken jobber med ideen om å snu en V6-motor som brenner hydrogen på hodet. Les mer om det her .