Den nåværende GT-R synger på det absolutt siste verset. Nå lover Nissan at utgivelsen ikke skal være en 'halvdårlig utgivelse'.
Den nåværende Nissan GT-R kom på markedet i 2008. Men bilen med den håndbygde V6 twin-turbo-motoren kan faktisk spore sine røtter helt tilbake til et konsept fra 2001.
Så det er helt åpenbart en alder som presser seg på. Men dette betyr ikke at Nissan har gitt opp ideen om en erstatning. Selv ikke om merket offisielt har annonsert at det har sluttet å investere i forbrenningsmotoren.
Allerede i oktober i fjor sa japanerne at neste GT-R kan ha 1 megawatt effekt. Nok til at japanerne kan kalle det en 'megacar'. Altså en bil med 1300 hestekrefter eller mer.
Og nå bekrefter Nissans nestleder at det i hvert fall skjer noe på den fronten. Og hvis det går i oppfyllelse med en ny GT-R, vil det ikke være et forkullet 'plaster'.
LES OGSÅ: Tilbakekaller elbil med sjelden feil – kan lekke olje
Det er i alle fall ikke meningen som underdirektør Francois Bailly uttrykker det i et intervju med Australian Drive.
Dessverre skal vi ikke forvente at Nissan er klar med en ny GT-R så snart siste eksemplar av dagens modell ruller av samlebåndet. Japanerne tror ikke at dagens batteriteknologi som elbiler er basert på kan støtte en superbil.
Derfor må du vente til solid state-batterier kommer inn. Og det kan godt ha lange utsikter. Et merke som Toyota har snakket og snakket om batteritypen i minst 15 år, uten at det egentlig har skjedd noe på den fronten.
På den annen side har Nissan allerede lovet at bilistene skal se noe for solid state-batterier i merkets biler fra 2028. Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!