Tesla-sjef Elon Musk sparket alle i Supercharger-avdelingen og trakk seg umiddelbart etterpå. Nå har antallet nye ladestasjoner gått betydelig ned.
Hele 20 prosent.
Så mye har andelen av nye Tesla Superchargers gått tilbake. I hvert fall i forhold til tempoet som spesialladestasjonene ble rullet ut i for bare ett år siden.
Den gang var det imidlertid også folk som jobbet i Supercharger-avdelingen. Tilbake i april sparket administrerende direktør Elon Musk alle i avdelingen. Les mer om det her .
Nå har effekten vist seg. Og faktisk er det bare begynnelsen på det Tesla selv satte i gang, da det i samme april måned ble besluttet å si opp hele 14.000 ansatte.
LES OGSÅ: Kjent TV-trio stopper og stenger viktig selskap
– Timingen for dette er mildt sagt ikke god. Og dette er bare begynnelsen, advarer Electrek-redaktør Fred Lambert.
Ifølge redaktøren er folkene i Teslas batteriavdeling under et enormt press. For de har kun frist til utgangen av 2024 til å finne en løsning som kan sende batteriteknologien, som foreløpig kun brukes i Cybertrucken, inn i resten av modellutvalget.
Ifølge Fred Lambert har Elon Musk satt som mål at Teslas ansatte skal finne en løsning som ikke bare fungerer, men også kutter bilmerkets kostnader fra dagens nivå. Electrek gir imidlertid ikke tilbud på hvor mye.
Nedgangen i utrullingen av Supercharger-nettverket betyr imidlertid ikke at det står stille. Faktisk planlegger Tesla å installere Europas største ladepark av Superchargers her i Danmark. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her