Han har ikke engang satt seg i direktรธrstolen ennรฅ. Likevel lover nye Nissan-sjef Ivan Espinosa at GT-R vil komme tilbake.
Han har ikke satt seg i direktรธrstolen ennรฅ, og ordrebรธkene for nรฅvรฆrende GT-R har sรฅ vidt stengt.
Likevel lover Nissans pรฅtroppende administrerende direktรธr Ivan Espinosa, som er den fjerde รธverstkommanderende pรฅ bare 8 รฅr, at en ny GT-R kommer.
Dette skriver Autocar .
Nรฅvรฆrende GT-R har vรฆrt i produksjon siden 2007. Og faktisk vil Nissan gjerne ha holdt bilen i live i 18 รฅr til. Les mer om det her .
Men nรฅ som det ikke kan bli sรฅnn, mรฅ Ivan Espinosa love en ny modell. Noe han har gjort, og allerede fรธr den meksikanskfรธdte bilsjefen setter seg i direktรธrstolen.
Etter 18 รฅr er det slutt โ men GT-R kommer tilbake
โ Det er mange, mange mรฅter รฅ forklare og vise verden hva korglede betyr. Fra den rimelige og morsomme Z-modellen til GT-R og til og med Patrol.
Vi vil definitivt holde dem i live. Jeg vil gjerne ha fire eller fem biler som virkelig er essensielle for Nissan pรฅ toppen av modellutvalget vรฅrt.
โ Biler som virkelig innkapsler hva Nissan handler om, og som viser hva Nissan er. Og disse bilene lever og kjรธrer over hele verden.
โ Vi holder drรธmmen om korglede i live. Vi vil investere i flere signaturmodeller for Nissan.
Biler er Nissans hjerteslag โ og det inkluderer sportsbiler, hvor vi har mange spennende planer.
I 2023 avduket Nissan Hyper Force-konseptet, som var et forslag til en elektrisk etterfรธlger til den V6-drevne GT-R.
At GT-R nรฅ pensjoneres er ikke noe alle hos Nissan synes er like spennende. Under et besรธk pรฅ Nissans Formel E-fabrikk i Frankrike snakket Boosted med flere ledere, og de sa alle enstemmig at GT-R etterlater et hull i bilmerket.
Men hva er det, foruten en ny GT-R selvfรธlgelig, som Ivan Espinosa drรธmmer om? Ja, det er "bare" en ny Silvia. Akkurat som han mener at det ogsรฅ er plass til en moderne versjon av Pulsar GTI-R.