Tesla ville ha 20.000 kroner for å fikse en bulk i en Cybertruck. Det viste seg å koste bare 200 DKK, da eieren fikset bulken selv.
Tesla krevde 20.000 kroner for en reparasjon som til slutt bare kostet 200 kroner da en Tesla Cybertruck fikk en bulk i inngangsdøren.
Tesla vurderte at det var behov for en ny dor. Det ville kostet 3000 dollar, tilsvarende ca. 20.000 danske kroner.
Selve doren ville kostet 828 dollar, noe som tilsvarer cirka 5.500 kroner. Tesla skal i ettertid ha tilpasset finishen på den nye doren til resten av Cybertruck-kroppen. Og det er dette som ifølge bilmerket koster både tid og penger.
Eieren ønsket ikke å betale Teslas pris og forsøkte i stedet å reparere bulken selv ved hjelp av en venn og en sugekopp.
De første forsøkene mislyktes da de forsøkte å trekke ut bulen i regn, noe som hindret sugekoppen i å feste seg til doren.
Etter å ha trillet bilen inn, varmet de doren med en gassvarmer og prøvde å bruke limstifter for å trekke ut bulken. Limstifter kan brukes til å reparere bulker i mykere materialer som plast. Men den slags er ikke effektiv på det rustfrie stålet Cybertrucken er laget av.
Som en slags siste utvei prøvde venninnene igjen med sugekoppen, og denne gangen lyktes de. Bulken forsvant og doren dukket opp uten synlige skader.
Det viser at det ikke alltid er nødvendig å betale for dyre reparasjoner. Mindre bulker kan ofte repareres med en sugekopp, som kan kjøpes i en hvilken som helst biltilbehørsbutikk i hyllene. Noen ganger er prisen på 200 kroner til og med satt høyt.
Teslas reparasjonstilbud er det derimot ikke. Boosted har flere ganger kunnet fortelle om hvordan bilmerket kommer med elleville anslag for skadearbeid eller batteriskift. Les mer om det her .