ZF LEVERTE GIRKASSEN Testbilens motor starter udramatisk nรฅr jeg skrur pรฅ giret og slรฅr seg ned som enhver annen velkledd BMW fra den tiden. Men clutchen er hard, fรธrste gir trekkes inn ved รฅ trekke girspaken ut i venstre hjรธrne og ned. Girkassen fra ZF, som ogsรฅ er i f.eks. Ford GT40, krever en fast hรฅnd, pรฅ samme mรฅte som styremaskinen ogsรฅ er tung i lav hastighet. Nรฅr bilen ruller, vรฅkner imidlertid M1. Om det er den siste finjusteringen BMW Motorsport GmbH gjorde i Mรผnchen โ eller om italienerne fikk noen tyske innspill under byggingen, vet jeg ikke, men M1 fรธles nyere og mer innbydende enn en tilsvarende gammel italiener. TOPPHASTIGHET Pร
262 KM/T Den kan bremse, styre og motoren virker frisk og solid. Hytta fylles med en praktfull symfoni som blir bedre og bedre jo nรฆrmere du kommer det rotete feltet rundt 7000 o/min.
De 5,6 sekundene det tar til 100 km/t er imponerende, og toppfarten pรฅ 262 km/t virker realistisk og egentlig ikke sรฅ skremmende som jeg forventer av en eldre italiener pรฅ hรธye Pirelli ballongdekk, fordi det er rolig, nรฅr jeg tar det pรฅ meg. รฅ sveive den helt ut i tredje gir. Klikk "NESTE SIDE" for รฅ lese videre