22. juli, 2024

Volkswagen avviser krise: "Elbiler er det eneste riktige"

Akkurat nå selger ikke elbiler særlig godt. Men hos Volkswagen nekter direktør Thomas Schäfer å snakke om krisen, selv om han nettopp har kastet 500 milliarder. kroner i bensin- og dieselbiler.

Volkswagen har nettopp tatt ut 500 milliarder kroner av et budsjett på 1300 milliarder kroner, som ellers utelukkende ville blitt brukt på elbiler.

De 500 milliarder kronene må brukes på utviklingen av forbrenningsmotoren, som Volkswagen 'skal holde konkurransedyktig'.

Men til tross for at det er tatt en ny avgjørelse, som ikke lukter så mye som 100 prosent støtte for elbilen, mener merkevarens toppsjef Thomas Schäfer likevel at bilen med kabel er det eneste riktige i fremtiden. .

Det skriver Autogazette .

LES OGSÅ: Bensinstasjoner skal få ta ut spesialbensin

I et intervju med administrerende direktør, som imidlertid ble publisert fordi Volkswagen flyttet rundt på pengene, nekter Schäfer å snakke om krisen. For, akkurat som Audi, står Volkswagen fast på at elbiler er det eneste riktige på fremtidens veier.

Thomas Schäfer ser den markant lavere etterspørselen etter elbiler, som særlig gjelder i Tyskland, ikke bare som et uttrykk for fjerning av statstilskuddet. Han skylder også på høye strømpriser.

Volkswagen-direktøren ser det heller ikke som et alternativ at merket bare kan trykke på pauseknappen når det gjelder elbiler. Så på et senere tidspunkt for å starte opp igjen.

Selv ikke om det er det konkurrentene hos Mercedes-Benz ser ut til å ha gjort i øyeblikket, når utviklingen av to nye plattformer for elbiler har stoppet opp. Les mer om det her.

I stedet ser Thomas Schäfer på det som et uttrykk for «en mellomting», når bilistene nå i økende grad ser etter hybridbiler. Faktisk også i en grad som faller bak Volkswagen.

Selv om Volkswagen erkjenner at det også må være plass til syntetisk drivstoff og hydrogen, er plug-in elbiler den eneste veien å gå, heter det.

– Det er for tiden mye motstand og følelser mot elbiler. Men det er veldig gøy å kjøre elbil, konstaterer regissøren i intervjuet.

Sett i lys av den kunngjøringen er det ikke overraskende at andre bilmerker blir kritisert for å bremse «utviklingen av elbilen». I en ny undersøkelse får særlig japanerne juling for ikke å investere nok i elektriske motorer, men i stedet tenke «flersporet». Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!

Latest

Don't miss

Kjent TV-trio stopper – stenger viktig selskap

Tidligere Top Gear-trio Richard Hammond, James May og Jeremy...

Bare ett av sju bilmerker i Kina kan tjene penger

Det er totalt 137 bilmerker å ta av i...

Audi brukte 90 år på å bygge Ferdinands bil med V16-motor

På slutten av 1933 bestemte Ferdinand Porsche seg for...

Den sjeldne Ferrarien med 1000 hestekrefter er på jakt etter ny eier

Lenge før Ferrari selv tenkte på hyperbiler med 1000...

Vi bygger verdens mest effektive elbil, sier bilmerket

Lucid Air er allerede en 3 år gammel bil....
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Kevin Magnussen-konkurrent bekrefter ryktet

Han forventes å ta over setet som Kevin Magnussen nettopp har mistet i Haas. Men nå bekrefter Esteban Ocon at han har fått montert...

Ford dropper hel elbilfabrik for at satse på V8-motor

Ford må ikke bare finne hybridene i det nye Europa, nå ombestemmer merket seg om en elbilfabrikk i Canada. Det skjer mye for Ford...

Peugeot promoterer den 20 år gamle dansken med vill kontrakt

Han er et hett navn innen motorsport. Og nå gjør Peugeot sitt for å beholde den bare 20 år gamle dansken Malthe Jakobsen. En...

Volvo bekrefter absurd dyre feil i splitter nye elbiler

Kinesiske Volvos nye elbiler er så fulle av feil at merket refunderer penger til kundene. Og nå må de absurd dyre datamaskinene i bilene...

Nå angrer også Ford – skal bygge hybridbiler igjen

Ford innrømmer nå at det var «for ambisiøst» å si farvel til forbrenningsmotoren. Nå starter utviklingen av nye hybridbiler. Ford må nok en gang...

Gunther Steiner avslører viktig SMS fra Magnussen

Gunther Steiner har fortsatt et godt forhold til Kevin Magnussen. De to tekstmeldingene er i hvert fall fortsatt sammen, røper den tidligere Haas-sjefen. Gunther...

Audi selger biler på 19" stålfelger fra fabrikk

Audi er ikke for hyggelig til å kreve uhyrlige beløp for bilene sine. Selv ikke om disse kommer fra fabrikk på 19" stålfelger. Stålfelger...

Advokat krever 2,5 millioner DKK i timen for å jage Tesla

Advokatene som i utgangspunktet skjøt ned Teslas lønnspakke for direktør Elon Musk skal nå få betalt med aksjer i bilmerket. Hæren av advokater som...

Koenigsegg kansellerer elbilen – «Vi har noe bedre»

Christian von Koenigsegg kaller det «total galskap» at andre bilmerker ikke ser i samme retning som ham. Altså i stedet for elbilen. Det var...

Her stuper bensinprisen – dansker venter i lange køer

Sverige er blitt landet i Vest-Europa hvor både bensin og diesel pr liter er absolutt billigst. Det gir lange kyr flere steder. Det er...

Oljen skiftes hver uke – Mercedes har i underkant av 7 millioner. kilometer

De syv millioner kilometerne er det samme som 5000 kilometer hver eneste uke. Og det uten å forlate Gran Canaria, hvor denne W 123...

Formel 1-sete er innen rekkevidde, sier Schumacher

Mick Schumacher tror selv at han kan gjøre comeback i Formel 1. Faktisk er et sete i feltet innen rekkevidde, sier han. Kevin Magnussen...