Kevin Magnussen åpen for vill Formel 1-bytte

Danske Kevin Magnussen er ferdig med Haas etter denne sesongen. Offisielt har den 32 år gamle racerføreren ingen planer, men kanskje ligger en vill Formel 1-endring på lur.

Kevin Magnussens Formel 1-fremtid ser usannsynlig ut, men han holder døren åpen for nok et vilt comeback til sporten.

Etter å ha mistet plassen til Ferraris juniorfører Oliver Bearman og franske Esteban Ocon, er danskens muligheter i sporten svært små.

Men Magnussen antyder at det fortsatt er en liten sjanse for comeback. Stake F1, som Sauber-teamet kaller seg for øyeblikket, har ennå ikke kunngjort sin endelige line-up for 2025, og etterlater en åpen plass på laget.

Sauber-teamet ledes for tiden av tidligere Ferrari-sjef Mattia Binotto, som nå leder Sauber/Audi.

Han er i ferd med å bestemme seg for hvem som skal kjøre sammen med Nico Hülkenberg i 2025. Stake-teamet, som blir Audis fabrikkteam fra 2026-sesongen, forblir under Stake-navnet inntil da.

LES OGSÅ: Dansk Formel 1-kor signerer kontrakt med Cadillac

Akkurat nå har laget sikret seg Nico Hulkenberg. Og fordi ingen av de nåværende Sauber-korene har fremtiden på plass, nevnes flere andre navn. Og her er K-Mag blant dem.

Blant kandidatene er Mick Schumacher, Williams-sjåføren Franco Colapinto og Formel 2-tittelfavoritten Gabriel Bortoleto. Innsatssetet står som det eneste gjenværende alternativet utenfor Red Bulls system for de som ennå ikke har et sete for den kommende sesongen, noe som øker konkurransen om setet.

Magnussen selv tar snart farvel med setet i Haas, men han utelukker ikke et comeback i Formel 1, dersom en uventet sjanse skulle dukke opp.

– På papiret er døren fortsatt åpen, sa han til media, inkludert RacingNews365.

– Man vet aldri i denne sporten. Jeg har lært at man aldri vet nøyaktig hva som kommer til å skje.

I tillegg ble Magnussen spurt om muligheten for å bytte til IndyCar etter at han deltok i en enkelt lobb i serien tidligere i 2021 som erstatter for McLarens Felix Rosenqvist på Road America.

Det danske koret avviser imidlertid at det er konkrete planer for ham i den amerikanske serien for neste sesong.

"Jeg har faktisk ikke noe konkret planlagt for neste år," innrømmet han.

– Vi har snakket om å gjøre noe sammen her på Haas. Men i så fall blir det ikke som kor.»

Så selv om Magnussen er uten Formel 1-sete for 2025, er hans sportslige fremtid fortsatt uavklart, og muligheten for å returnere til Formel 1 er fortsatt åpen. I hvert fall teoretisk.

Les flere spennende nyheter fra og om motorsportens verden her!



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Eier av bensinbil får 3500 danske kroner for parkering på ladestasjon

En tysk mann skal få 3500 kroner tilbake fordi...

Elbilmerke reddet fra konkurs – brukte 10 milliarder

Til tross for at de har brukt 10 milliarder...

Skoda Elroq topper salgslisten: De klart mest solgte bilene i mai

Skoda Elroq tar over som den mestselgende bilen i...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7...

Eksperter: Branntepper får elbiler til å eksplodere

Både amerikanske og danske branneksperter advarer sterkt mot bruk...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...