Mate Rimac er en bilentusiast ned til fingertuppene. Han eier hele Bugatti. Men når han skal hjem, foregår det i en brukt BMW.
Mate Rimac, administrerende direktør i Bugatti-Rimac, velger en noe overraskende bil når han forlater kontoret etter en lang dag på jobb. Nemlig en brukt BMW.
Selv om han leder et selskap kjent for noen av verdens mest avanserte hyperbiler, setter Rimac seg bak rattet på en BMW E39 M5 som var sist ny i 2003.
Bugatti-Rimac er selskapet bak elbiler som Nevera R, en hyperbil som med sine 2.107 hestekrefter og en vekt på 2.277 kg kan akselerere fra 0 til 300 km/t på bare 8,66 sekunder.
Med en pris på cirka 21,5 millioner danske kroner inkludert avgifter, er den bilen definitivt ikke for vanlige, dødelige sjåfører.
Mate Rimac er imidlertid ikke en mann med finere følelser enn at han lett kan sette seg bak rattet på en mer enn 20 år gammel BMW. Og til og med på daglig basis.
LES OGSÅ: Rockestjerne truer med å selge superbilene sine i protest
Valget av en spesifikk BMW har trolig sammenheng med Rimacs personlige interesse for merket.
Ifølge bilsiden BMWBlog har han tidligere eid flere BMW-modeller, blant annet en M6 E64, en E30 M3 og en nyere F90 M5 Competition.
Mate Rimac har også mange års erfaring med merket. Selv om han leder et selskap som utvikler avanserte elbiler, har han satt flere verdensrekorder i noe så gammelt som en E30 3-serie.
Den kroatiske bilsjefen er imidlertid ikke den eneste på toppen av bransjen som har et mykt sted for den mye eldre delen av parkeringsplassen.
Christian von Koenigsegg, grunnlegger av hyperbilselskapet Koenigsegg, har tidligere sagt at han foretrekker en Mazda MX-5 som hverdagsbil.
Boosted har også tidligere fortalt om en fotballspiller som – selv om millionene ruller inn på kontoen hver uke – heller vil kjøre Fiat Panda. Og ja, vi snakker selvfølgelig om originalen. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!