Nรฅr det gjelder Bugatti sine kunder, er det neppe รธkonomien som setter begrensninger pรฅ tilleggsutstyrslisten.
Det kan komme en dag da i det minste Bugattis kunder kan fรฅ en bensinstasjon som tilleggsutstyr.
I alle fall har Bugattis kroatiske eier Mate Rimac tenkt pรฅ ideen. Dette kom han selv pรฅ under Future of the Car-moten i London, som nylig ble arrangert av avisen Financial Times.
โ Vi skal kunne lage noen flotte bensinstasjoner med syntetisk drivstoff hjemme hos eierne, sa den relativt unge bilsjefen pรฅ 36 รฅr.
Det skriver Auto Express .
LES OGSร : 31-รฅring frikjent for narkotikakartell โ skyldte pรฅ svigermors kaffe
Da Mate Rimac inngikk avtale for Bugatti med de tidligere eierne fra Volkswagen, var det ikke uten noen armvridninger. Mate Rimac fikk imidlertid viljen sin for at fremtidige Bugatti-modeller ikke skal bli elbiler. Les mer om det her .
Det kommer ikke som noen stor overraskelse at Mate Rimac snakker varmt for og om syntetisk drivstoff. Avtalen som sikret ham kontroll over Bugatti innebar ogsรฅ at han overlot 45 prosent av sitt eget selskap til Porsche.
Og i Zuffenhausen, hvor Porsche har sitt hovedkontor, jobbes det allerede mye med utviklingen av syntetisk drivstoff. Det sรฅkalte e-drivstoffet. Faktisk la tyskerne sรฅ mye i det at det allerede er en e-fuel-fabrikk i Chile. Og planen er at flere fabrikker skal opp.
Akkurat nรฅ er det imidlertid kun Porsches egne racerbiler som kjรธrer pรฅ syntetisk bensin. Pรฅ den annen side forventer merket at hvert lag i SuperCupen skal bruke 50.000 liter av den kunstige bensinen.
Tilbake i Bugatti vil slรธret for Chirons etterfรธlger lรธftes allerede neste mรฅned. Nรฆrmere bestemt 20. juni. Fabrikken i Molsheim i Frankrike vil forelรธpig ikke si sรฅ mye.
Bortsett fra at vi har รฅ gjรธre med en V16-motor. Vi vet imidlertid ogsรฅ at speedometeret i bilen, som skal ha blitt utviklet fra bunnen av, gรฅr til 550 km/t. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!