Den nรฅvรฆrende GT-R synger pรฅ det absolutt siste verset. Nรฅ lover Nissan at utgivelsen ikke skal vรฆre en 'halvdรฅrlig utgivelse'.
Den nรฅvรฆrende Nissan GT-R kom pรฅ markedet i 2008. Men bilen med den hรฅndbygde V6 twin-turbo-motoren kan faktisk spore sine rรธtter helt tilbake til et konsept fra 2001.
Sรฅ det er helt รฅpenbart en alder som presser seg pรฅ. Men dette betyr ikke at Nissan har gitt opp ideen om en erstatning. Selv ikke om merket offisielt har annonsert at det har sluttet รฅ investere i forbrenningsmotoren.
Allerede i oktober i fjor sa japanerne at neste GT-R kan ha 1 megawatt effekt. Nok til at japanerne kan kalle det en 'megacar'. Altsรฅ en bil med 1300 hestekrefter eller mer.
Og nรฅ bekrefter Nissans nestleder at det i hvert fall skjer noe pรฅ den fronten. Og hvis det gรฅr i oppfyllelse med en ny GT-R, vil det ikke vรฆre et forkullet 'plaster'.
LES OGSร : Tilbakekaller elbil med sjelden feil – kan lekke olje
Det er i alle fall ikke meningen som underdirektรธr Francois Bailly uttrykker det i et intervju med Australian Drive.
Dessverre skal vi ikke forvente at Nissan er klar med en ny GT-R sรฅ snart siste eksemplar av dagens modell ruller av samlebรฅndet. Japanerne tror ikke at dagens batteriteknologi som elbiler er basert pรฅ kan stรธtte en superbil.
Derfor mรฅ du vente til solid state-batterier kommer inn. Og det kan godt ha lange utsikter. Et merke som Toyota har snakket og snakket om batteritypen i minst 15 รฅr, uten at det egentlig har skjedd noe pรฅ den fronten.
Pรฅ den annen side har Nissan allerede lovet at bilistene skal se noe for solid state-batterier i merkets biler fra 2028. Les mer om det her .