Heidis nye Volkswagen ID.3 tar 30 timer å lade

Heidi Torset synes 30 timer er ekstremt lang tid. Den nye Volkswagenen hennes nekter imidlertid å lade på andre måter.

Heidi Torset er frustrert eier av en ny Volkswagen ID.3. Bilen nekter å lade på annen måte enn via et nodeprogram.

Dette betyr at det tar 30 timer å lade batteriet helt opp. Det sier Heidi Torset til Motor.no.

Familien Torset kjører kun elbiler. Men ID.3 har ikke gitt annet enn trøbbel siden den var 4 måneder gammel. I hvert fall når det kommer til lading.

Bilen nekter rett og slett å lade på annen måte enn gjennom et nikkeprogram. Og så tar ladingen veldig, veldig lang tid.

LES OGSÅ: Audi i sjokkvarsling – vurderer å legge ned elbilfabrikk

Familien har dokumentert problemet med flere videoer av den ekstremt sakte ladingen. Noe som også plager bilen når den kobles til en lynlader utenfor byen.

Det er velkjent at ID.3 hadde en rekke problemer da den først kom på gata. Volkswagen sendte rett og slett bilen ut for raskt. Noe den danske importøren også har fått juling for i forbrukerprogrammet 'Kontant' på DR.

Samme DR har også avdekket hvordan importøren solgte en rekke elbiler til seg selv for å få salgstallene til å se bedre ut. Noen dager før nyttår 2020 solgte Volkswagen i Danmark totalt 272 biler til seg selv.

Tilbake hos familien Torset kan både NAF, som er det norske svaret på FDM, og bilforhandleren tydelig se at det er noe galt med elbilen.

Forhandleren har derfor tilbudt å kjøpe tilbake bilen for 230.000 kroner. Men det vil ikke Heidi Torset godta. Hun betalte 316.000 kroner for bilen. Det tilsvarer 204.000 danske kroner.

Elbiler – selv om de teknisk sett burde vært mer robuste på grunn av færre bevegelige deler – er ikke nødvendigvis heldige. Hos Volvo må man umiddelbart beklage overfor kunder som er rammet av massive problemer i nye biler. Flere av sjåførene får til og med pengene tilbake. Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Mercedes verdt 20 millioner kroner omkom i flammer

Det finnes bare 275 eksemplarer av hyperbilen Mercedes-AMG One....

Donald Trump får Tesla-aksjen til å falle med 14 prosent

En bitter feide mellom Donald Trump og Elon Musk...

Trafiktilsynet i Danmark: Glemsomme sjåfører får bot

I Danmark er det ikke krav om at registreringsbeviset...

Elbil kommer til Danmark – prisen faller med 218 000 kroner

Lucid Motors, som etter flere års forsinkelse nå sikter...

Volvos nye sikkerhetsbelte vet hvor tykk du er

Oppfinnerne av trepunktsbeltet hos Volvo har nå utviklet det...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...