I et desperat grep for รฅ fรฅ flere kunder inn i butikken, selger kinesiske MG nรฅ to elbiler til prisen av รฉn bil, hvis du tar MG4.
Noe tyder pรฅ at den tyske MG-importรธren har bestilt for mange biler hjem fra fabrikken i Kina. Uansett prรธver importรธren nรฅ รฅ selge to biler for prisen av รฉn bil.
Kjรธper du en MG4 i Tyskland senest 31. juli 2024, fรฅr du to enheter. Sistnevnte stรฅr for forhandlers/importรธrens regning. Nesten da.
Det skriver Auto Bild .
For bil nummer to er det en leasingavtale. Den gรฅr i fire รฅr, men til gjengjeld er kostnaden for MG-kunden 0 kroner. Eller 0 euro avhengig av hvordan du ser pรฅ det. Sรฅ bil nummer to er gratis.
LES OGSร : Europas stรธrste batterifabrikk vurderer รฅ droppe elbiler
Normalt mรฅ MG4-kunder ellers betale det kinesiske merket 180 euro per mรฅned eller 1.342 danske kroner for รฅ lease en slik bil i Tyskland. I tillegg mรฅ du holde deg innenfor et veikrav pรฅ 5000 kilometer i รฅret. Men MG refunderer hele belรธpet, sรฅ lenge du kjรธper รฉn MG4 pรฅ forhรฅnd.
Konkret er det MGs morselskap, SAIC-gruppen, som bรฆrer utgiften den tyske importรธren pรฅdrar seg, dersom noen hopper pรฅ tilbudet.
Helt gratis er det heller ikke. Altsรฅ bil nummer to. For MG vil ha 999 euro โ eller 7.500 kroner โ i sรฅkalte transportavgifter. Det er ikke penger du fรฅr tilbake nรฅr bilen skal overleveres til forhandleren etter de fire รฅrene leasingavtalen varer.
Ting gรฅr imidlertid ikke sรฅ verst for MG i Tyskland. Det kinesiske bilmerket, som feilaktig hevder at det vil vรฆre 100 รฅr i 2024, har i MG4 den nest mest populรฆre elbilen i hele Tyskland.
I lรธpet av juni mรฅned, som er den siste perioden det er beregnet salgstall for, er det kun Volkswagen ID.3 som har klart seg bedre salgsmessig. Men det mรฅ vรฆre noen biler pรฅ lager rundt omkring, som MG i Tyskland veldig gjerne vil kvitte seg med.
Pรฅ den annen side er det interessant at MG i Tyskland kan gjรธre slikt uten รฅ bruke penger.
SAIC-gruppen vil ikke samarbeide med EU i forbindelse med en anti-statsstรธttegransking. Derfor mรฅ ogsรฅ konsernets bilmerker betale den maksimale straffeavgiften pรฅ 38,1 prosent. Les mer om det her .