Nå må BMW-eiere betale ekstra for standardutstyr

BMW ble slått for å ha satt de oppvarmede setene bak en betalingsvegg og måtte slippe den igjen. Nå prøver tyskerne på nytt med ekstra betaling for standardutstyr.

BMW har ikke gitt opp tanken på at kundene deres må betale mye mer for nye biler. Selv om tyskerne ble slått for å sette bl.a. setevarmeren bak en betalingsvegg.

Så nå prøver merket å ta betalt for standardutstyr som om det var noe på tilleggsutstyrslisten.

Nærmere bestemt lader BMW nå for å aktivere det adaptive chassiset, som mange av merkets modeller allerede kommer med fra fabrikken.

Bilistene har altså allerede betalt en gang for å få bilen levert med det understellet. Den kan bare ikke brukes fordi BMW får betalt for å aktivere den adaptive delen.

LES OGSÅ: Plug-in hybrid slår verdensrekord – dekker 2100 km på én tank

Dette er skrevet av flere medier – bl.a. Motor 1 .

Teknisk sett er det adaptive M-opphenget, som BMW kaller det, ikke en tjeneste som BMW-eiere må betale for på månedlig eller årlig basis. Men sånn kan det være.

Allerede nå kan BMW-eiere i USA aktivere det adaptive chassiset bilene deres allerede har fra fabrikken gjennom den såkalte Drive Store.

For å ta i bruk utstyr som bilene allerede har og som allerede er betalt for én gang, kan BMW-eiere også gi avkall på en engangssum på 500 dollar, tilsvarende 3.400 danske kroner. Deretter låser merket opp det adaptive chassiset permanent.

Å lade for standardutstyr som var valgfritt er ikke den eneste måten BMW prøver å rive av kundene sine.

For å få flere til å velge elbil, prøver BMW nå direkte å gi kundene dårlig samvittighet med nye biler som kan kobles til merkets smarttelefon-app. Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Nye EU-regler: Bensin og diesel blir dyrere

På mange måter er det den store kalkulatoren som...

Elbilmerke reddet fra konkurs – brukte 10 milliarder

Til tross for at de har brukt 10 milliarder...

Oversett fotobil i 6 måneder – bøtelagt med 208 000 danske kroner

Andrea Ferretto overså en varebil med skjult kamera i...

Volvo må låne 4 milliarder kroner for å lage elbiler

Volvo Cars har nok en gang blitt tvunget til...

USA slår fast: Alle må bygge en Ford Mustang ‘Eleanor’

Retten har avgjort: Den ikoniske Eleanor Ford Mustangen fra...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Første danske ut av Le Mans – «Jeg er knust»

Michelle Gatting må gi opp sin syvende deltakelse i Le Mans 2025. Racerføreren, som kjører for Iron Dames, er ute etter en ulykke som...

Nye biler slipper ut mer CO2 igjen – på grunn av ett land

Etter flere år med nedgang øker CO2-utslippene fra nye biler i Europa igjen. Tysklands plutselige slutt på subsidier for elbiler er i stor grad...

Ministrene må bruke 1 million på biler hvert fjerde år

I følge statens egne retningslinjer, som er presentert av Økonomistyrelsen, har de enkelte departementene lov til å bruke nesten 1 million kroner på nye...

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...