Ferrari Purosangue er bilen italienerne nekter รฅ kalle en SUV. Men hvor mye koster felgene? Mer enn Danmarks billigste bil.
Kan du nรธye deg med gule nummerskilt og derfor kun to seter, koster en Dacia Sandero fra 91 826 DKK i Danmark som ny. Men hva om det mรฅ vรฆre litt dyrere?
For moro skyld, la oss si Ferrari Purosangue dyrt. Ja, du kan faktisk ikke engang fรฅ felgene for den slags penger. I hvert fall ikke hvis du mรฅ bruke alle pรฅ en gang.
Hver felg koster opptil 12.000 euro, eller tilsvarende 89.000 kroner. Det er tyske Auto Motor und Sport som har funnet prisen pรฅ felgene.
Legg sammen og du har en faktura pรฅ DKK 356.000. Og da har du ikke betalt for verken dekkene, sensorene eller titanboltene. Interiรธr, sistnevnte er ekstrautstyr.
Sรฅ det koster litt รฅ kjรธre rundt med 725 hestekrefter fra en 6,5-liters V12-motor uten noen form for turbo eller hybridbil.
Og sรฅ er det prisen pรฅ selve bilen. Hjemme gir det absolutt ingen mening. For skal du ha det med full skatt, klatrer prisen over 8,2 millioner kroner. Da er det tross alt litt mindre galskap i รฅ lease herligheten. Selv om det ogsรฅ er stjernedyrt.
Pรฅ den annen side kan du som Purosangue-eier vรฆre glad for at de fรธrste sju รฅrene med tjeneste er inkludert i prisen. Og selv med den typen service er Ferrari fortsatt bilmerket som tjener absolutt mest per bil. bil.
Sรฅ hvem kjรธper en Purosangue? De som har rรฅd โ selvfรธlgelig. Og tilsynelatende er det sรฅ mange som har at folkene fra Maranello har satt restriksjoner pรฅ produksjonen. Ja, kunder stรฅr bokstavelig talt i kรธ for รฅ kjรธpe.
Purosangue samlebรฅnd mรฅ ikke ta opp mer enn 30 prosent av fabrikkens kapasitet per รฅr. Det betyr ogsรฅ at Ferrari allerede da bilen kom ut sa at ventelisten var to รฅr lang.