Folk kommer garantert til å elske C63 med 4 sylindre, sier AMG

Det er ingen vei utenom den firesylindrede C63, selv om Mercedes-AMG selger svært få av dem. Nå mener sjefen at folk må elske bilen.

Det er ingen vei utenom den firesylindrede C63 AMG. Selv ikke om Mercedes-forhandlerne i Tyskland melder om gapende tomme ordrebøker.

Og nå sier AMG-direktør Michael Schiebe at folk er nødt til å elske C63 med 4 sylindre.

– For noen kunder tar det tid å virkelig lære seg å like ny teknologi, sier Michael Schiebe i et intervju med Autocar .

Michael Schiebe går så langt som å beskrive AMG som et "teknologiselskap". Det betyr at ikke alt AMG gjør trenger å ha en stor V8-motor mellom forhjulene.

LES OGSÅ: 2 av 3 bilforhandlere nekter å ta elbiler i bytte

I hvert fall ikke i sjefens øyne. Han råder også kundene sine til å ha "et åpent sinn når det kommer til teknologi". Det er ikke bare i C63-modellen at AMG setter den 2-liters, firesylindrede M193l-motoren mellom forhjulene.

Det samme er tilfellet i GLC63, GT43 og SL43. Den større V8-motoren vil for den saks skyld heller ikke gjøre comeback i E63. Her nøyer både Mercedes og AMG seg med en sekssylindret motor. Selv om i fjor forlot Mercedes å vurdere å gi opp og sette V8-motoren tilbake i C63.

I et intervju med Top Gear fra i fjor gjorde Schiebe det klart at AMG holder fast ved den firesylindrede bensinmotoren fordi den er «veldig, veldig progressiv».

Ute hos Mercedes-forhandlerne ser man imidlertid at kundene drar. I stedet kjøper de biler fra Audi og BMW, som fortsatt har V8-motorer på programmet. For å være rettferdig, det gjør Mercedes også. Men det er i biler i en helt annen liga enn C63.

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Fire av ti danske biler har alvorlige mangler

Nye data viser at 4 av 10 biler i...

Forbrenner hydrogen – Toyota fullfører 24-timersløpet

Den hydrogendrevne Toyota GR Corolla H2 Concept har fullført...

FDM innrømmer: Folk i elbiler får enorme regninger

Utløpte fabrikkgarantier på populære elbiler kan bety dyre reparasjoner....

Dette er grunnen til at bilen din går på tomgang på høy hastighet med kald motor

Mange bileiere opplever høyt turtall når de starter fra...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...