Virtuell virkelighet er i ferd med å bli den neste store tingen innen spilling…
…Høres dette ut som noe du har hørt om? Jeg vet det godt. Jeg husker også da VR var det siste nye – og vi ble lovet en spillopplevelse som aldri egentlig kom. Men nå tar teknologien etter, og nå kan det se ut som vi faktisk får den altoppslukende spillopplevelsen vi har ventet på!
Hvem vet? Snart kan vi kanskje spille VR-spill på spillplattformer som Mr. Bet , og nyte de mest altoppslukende og engasjerende spillopplevelsene bransjen noensinne har sett? Les videre her, så blir du kanskje litt mer kunnskapsrik om nettopp det!
Hvordan brukes VR i kasinoer?
Vi kan grovt sett forestille oss hvordan VR-teknologi vil fungere i, for eksempel. et skytespill, men når det gjelder kasinoplattformer, er det noen spesifikke områder der virtuell virkelighet spesielt kan komme til sin rett:
- Immersive spilllobbyer som føles som om du faktisk går rundt i et fysisk casino
- Live casinospill som får deg til å føle at du sitter ved blackjackbordet selv
- Unikt flerspilleraspekt som du ikke får noe annet sted – spesielt i spill som poker og craps
Men det er ikke bare nettcasinoer at VR-teknologi kan være gunstig – dette gjelder også når du ser på fysiske spilleautomater. Her forskes og utvikles det entusiastisk innen 3D- og VR-teknologi som kan gi spill tidligere uhørte effekter og virkelig bringe dem inn i en verden som for de fleste av oss kan virke som science fiction.
Dette er bare noen få av mulighetene som VR-teknologi kan åpne opp for, og når man husker hvor innovative kasinoer pleier å være, er det garantert at de vil finne mange flere bruksområder etter hvert som teknologien for alvor utvikles og forbedres.
Hva kreves for å kunne spille på et VR-casino?
Når det gjelder VR, er det viktig å være klar over at fordypningen blir bedre jo mer utstyr du har til det – men teknologien må også være klar til å bruke utstyret. Dette har faktisk vært den største utfordringen med VR på lenge, og var også den største hindringen når det gjaldt utrullingen av teknologien.
Det ser imidlertid ut til at både utviklere og utstyrsprodusenter har blitt enige om å ta det med ro, og i stedet fokusere på kompatibilitet og å sørge for at alle er inkludert. Sagt på en annen måte kan det i praksis bety at det samme spillet, eller den samme plattformen, kan romme spillere som har det fullverdige VR-oppsettet, med headset, kontrollere, digitale gulv – men også de som bare har et VR-headset som kanskje kan brukes med telefonen sin.
Vi er imidlertid ikke helt fri fra å måtte anskaffe noe spesialutstyr, men det har blitt mye enklere og rimeligere å komme i gang. I bunn og grunn trenger du bare et VR-headset og en smarttelefon, og så kan du i bunn og grunn allerede begynne å nyte VR-opplevelser på casinoene (som er satt opp for det) .
Det er imidlertid viktig å være klar over at VR krever betydelig mer data enn tradisjonell spilling, og derfor er en sterk internettforbindelse nødvendig – spesielt hvis du ikke vil risikere å miste forbindelsen eller bli hengende hele veien gjennom et rulettspill der det er viktig at du kan se alt i sanntid.
Hva er fremtiden for VR-kasinoer?
Ved første øyekast virker det som om VR-kasinoer har en lys fremtid foran seg. Spillere har blitt vant til onlineformatet, og det er ingen tvil om at online gambling er kommet for å bli. Samtidig uttrykker spillerne også at de er klare for neste steg i spillopplevelsen sin. Live casinospill er et tidligere eksempel på dette; Spillerne ønsket mer empati – og det fikk de.
På samme måte kan man forestille seg at vi nå står på terskelen til en ny æra innen pengespill på nett. Om noen år kan VR-gambling være like populært og utbredt som live casino er i dag.
Én ting er imidlertid sikkert; Kasinoene ønsker ikke å kutte av plattformen sin fra noen av spillerne sine. Derfor forventes det også at det vil bli en «modulær» utvikling, som vi nevnte ovenfor – det vil si hvor alle spillere kan spille på samme plattform, og muligens til og med i samme spill – men hvor plattformen eller spillet kan håndtere ulik grad av VR-kompatibelt utstyr.
Dette vil gjøre det mulig å rulle ut spillene og teknologien uten å tvinge folk til å investere i dyrt utstyr, og dermed potensielt kutte av en stor del av den tilgjengelige spillerbasen.