Hondas nye bilmerke, Ye, deler navn med en amerikansk rapper, men har ellers lite til felles med det flotte landet. Eller Europa for den saks skyld.
Med mindre du flytter til den andre siden av jorden, vil du aldri se noe for Hondas nye bilmerke.
'Ye', som japanerne kaller det, er kun beregnet pรฅ kinesiske sjรฅfรธrer. Derimot er det Hondas hรฅp at de pรฅ denne mรฅten kan ta fatt pรฅ de kinesiske fรธrerne med sitt eget BYD-merke.
Honda โ eller Ye โ har allerede to modeller klare for kineserne. Eller det vil si at bilene โ Ye P7 og P5 โ ikke kommer ut pรฅ veiene fรธr senere i รฅr.
Mot slutten av 2025 vil disse bilene fรฅ selskap av en sรฅkalt GT-modell, fordi Ye er klar til รฅ lansere ytterligere tre modeller fra samlebรฅndet i 2027.
LES OGSร : Jysk motorvei ligger รธverst pรฅ farelisten
Ifรธlge Honda bรธr Ye, som oversettes til "skinnende" pรฅ kinesisk, understreke gleden ved รฅ kjรธpe en bil og individualitet.
Men spesielt sistnevnte harmonerer virkelig dรฅrlig med den generelle taktikken til det kommunistiske diktaturet, som flere ganger har blitt kritisert for รฅ undergrave grunnleggende menneskerettigheter.
Honda er ikke de eneste som driver med undermerker i Kina. Landets egen bilindustri flyter allerede over av undermerker tilhรธrende mer eller mindre kjente bilmerker.
Et slikt undermerke ryktes for tiden รฅ slรฅ seg sammen med britisk-indiske Jaguar Land Rover i jakten pรฅ en raskere overgang til elbilproduksjon.
Honda jobber imidlertid ikke bare med kineserne. Faktisk har den nettopp slรฅtt seg sammen med Nissan i jakten pรฅ nรธyaktig det samme som Ye trenger รฅ oppnรฅ i Kina. Les mer om det her .