14. november, 2024

Hyundai gjenintroduserer knapper fordi kundene hater skjermer

Hyundai innrømmer at merket ble fanget opp i en trend i bilindustrien, men at knappene nå gjør comeback fordi kundene hater skremmene.

Hyundai erkjenner nå at bilmerket har gått for langt. Kunder hater merkevarens bruk av berøringsskjermer. Derfor kommer de fysiske knappene nå tilbake.

Mange sjåfører har klaget på og uttrykt stor frustrasjon over Hyundais digitale løsninger, som har erstattet de tradisjonelle fysiske knappene.

Berøringsskjermer har gjort det mulig å bygge biler med mye enklere hytter. Men utviklingen har også skapt problemer. Spesielt for sjåførene.

Mange sjåfører mener at skjermene er for vanskelige å betjene på farten. Spesielt når du skal justere for eksempel temperaturen på klimaanlegget eller volumet på radioen.

Hyundai har erkjent at denne teknologien kanskje ikke oppfyller behovene til alle kunder. Underdirektør Ha Hak-soo forklarer dette i et intervju med Korea JoonAng Daily .

LES OGSÅ: C63 faller ned 70 000 DKK fordi ingen bryr seg om den 4-sylindrede AMG

– Da vi begynte å integrere et berøringsbasert grensesnitt, oppdaget vi at folk ikke foretrekker det.»

Underdirektøren utdyper at tester blant fokusgrupper har vist at sjåfører ofte ble irriterte eller stresset når de ikke raskt fant de ønskede innstillingene.

Ifølge Ha er berøringsskjermene en unødvendig belastning i situasjoner der sjåførene bare trenger rask og enkel tilgang til helt vanlige ting – for eksempel å betjene radioen.

Berøringsskjermteknologi har blitt populær blant designere fordi den gjør det mulig å skape et minimalistisk interiør. Og da er det billigere å samle alle funksjonene på én skjerm, fremfor å spre dem ut på flere knapper.

Men det passer dårlig for sjåfører. Spesielt fordi det for mange er en utfordring å betjene en berøringsskjerm i det hele tatt når de allerede skal konsentrere seg om trafikken. Mange av Hyundais kunder har direkte sagt at de savner biler med fysiske knapper.

Hyundai er også klar over sjåførenes misnøye med skjermene. Av samme grunn kommer flere av de 'gamle' knappene som forsvant da berøringsskjermer ble introdusert tilbake.

Et eksempel på endringen hos Hyundai finner du i den ansiktsløftede Ioniq 5, hvor det fortsatt er fysiske knapper å finne. Sørkoreanerne er langt fra de eneste som trekker seg tilbake når det kommer til berøringsskjermer.

Volkswagen har også måttet legge seg ned for å gjøre kundene fornøyde. Dermed kommer de fysiske knappene også tilbake i biler fra Wolfsburg. Og dermed tror BMW-direktør Oliver Zipse med en gang at de største skjermene i biler blir forbudt. Les mer om det her .

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!

Latest

Don't miss

2 av 3 vil gjøre vinterdekk obligatorisk i Danmark

2 av 3 dansker sier i en ny undersøkelse,...

Buick Grand National gjenoppstår med 1248 hestekrefter

I 1987 stoppet Buick Regal Grand National samlebånd. 37...

Bilgiganten permitterer 9.000 personer – ønsker å selge Mitsubishi

Nissan har, som mange andre av de såkalte «legacy-merkene»,...

Alle elbiler er utestengt fra racerbanen av sikkerhetsmessige årsaker

Willowbank Raceway er den siste racerbanen som forbyr elbiler....

Donald Trumps nye bil «The Beast» koster 110 millioner danske kroner.

Når Donald Trump igjen kan kalle seg president i...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Lucid Air er verdens raskeste politibil

Ting går raskt i bilverdenen. Forrige uke var det Tesla Model S. Nå er Lucid Air verdens raskeste politibil. Forrige uke rapporterte Boosted at...

Youtuber dør under vanvittig trafikk på motorveien

Andre Beadle, som er 1StockF30 på Youtube, har drept seg selv under en høyhastighetsulykke på en motorvei i USA. Youtuber Andre Beadle, kjent på...

Elbiler er upopulære – nå bremser Ford produksjonen

Kundene kjøper ikke det antallet nye Capri- og Explorer-modeller som Ford hadde forventet. Så nå kuttes produksjonen kraftig ned. Kanskje bortsett fra Ferrari og...

Audi tar patent på biler med innebygget badstue

Bilmerkene tar patent på alt mulig mellom himmel og jord. Nå ønsker Audi å inkludere badstueopplevelsen i nye biler. Ferrari skal snu opp ned...

Flere Tesla Cybertruck er allerede endt som skrot

Flere Tesla Cybertrucks har allerede endt opp som skrot. Men det er en grunn til det, og til tross for protester er bilenes skjebne...

Lurt til å kjøpe 12 år gamle dekk – "Det eksploderte"

For en kvinne ble det å kjøpe det hun trodde var helt nye dekk til et mareritt. Dekkene, som var 12 år gamle, eksploderte...

Skrotet Tesla – nå tjener bilgiganten milliarder igjen

I desember i fjor annonserte utleiegiganten Sixt at de selger alle sine Tesla-modeller fra sin flåte av leiebiler. Nå tjener virksomheten igjen milliarder på...

Volkswagen investerer 5,8 milliarder mer i nytt bilmerke

Økonomien til kriserammede Volkswagen, som truer med fabrikknedleggelse, er ikke verre enn å finne ytterligere 5,8 milliarder danske kroner. til Rivian. Kriserammede Volkswagen investerer...

86 steder i Norge har helt utryddet nye bensinbiler

I 86 norske kommuner er det ingen nye bensin- og dieselbiler i det hele tatt lenger. De har alle blitt utkonkurrert av elbilen, viser...

Trist melding fra Audi: 3.000 mister jobbet

Audi har gitt opp å finne en kjøper til merkets fabrikk i Brussel, Belgia. Derfor stenger fabrikken nå permanent. De siste 3000 ansatte vil...

Anders fikk en fartsbot på 1,5 millioner kroner. kroner – «Jeg klager ikke»

Den svensk-finske rikmannen Anders Wiklöf mangler flere ganger fartskontroller i Finland. Det kostet ham senest 1,5 millioner kroner. Likevel klager han ikke. Den svensk-finske...

Den komplette guiden til leasing av elbiler

Elbilleasing har revolusjonert måten vi tenker på transport, og det med god grunn. Den omfattende omstillingen har gjort det enklere enn noen gang å...