For trettende år på rad inntar samme bilmerke førsteplassen når det gjelder kundetilfredshet.
AutoIndex-resultatene for i år er nettopp offentliggjort, og for trettende år på rad har BMW sikret seg førsteplassen.
BMW oppnådde imponerende 915 indekspoeng av mulige 1000 og de sikret seg også Lojalitetsprisen, som betyr at de har de mest lojale kundene i bilindustrien.
Direktør Jan Askholm hos BMW Danmark kommenterer: "Å stå på toppen av pallen for trettende år på rad er ikke bare en ære, men også et tydelig bevis på teamets harde arbeid og dedikasjon".
LES OGSÅ: Produksjonen av Fisker Ocean stopper nå!
Han fortsetter: «Jeg er superstolt og veldig takknemlig for tilliten våre kunder viser oss – og den enorme innsatsen som gjøres hver dag i de autoriserte BMW-butikkene og verkstedene for å gi en best mulig kundeopplevelse. Vi er ekstremt bevisste på at det krever daglig hardt arbeid å opprettholde førsteplassen og vi vil gjøre alt vi kan for å fortsette å vinne kundenes tillit».
I kundetilfredshetsundersøkelsen tok Toyota andreplassen med 913 indekspoeng, mens Mercedes-Benz kom på tredjeplass med 900 indekspoeng.
Om AutoIndex AutoIndex-undersøkelsen, utført av konsulentselskapet Loyalty Group, består av svar fra 22.000 bileiere, som i årets første måneder svarte på mer enn 120 spørsmål om deres bil, forhandler og verksted.
Resultatene ble konvertert til en skala fra 1 til 7, som deretter ble konvertert til et indekspunkt opp til 1000. Dataene kommer fra biler som er opptil fire år gamle, og undersøkelsen tar hensyn til fire områder: evaluering av bilen (40 prosent), samt evaluering av forhandler, verksted og lojalitet til bilmerket (hver 20 prosent) . AutoIndex er implementert i tre skandinaviske land.
Med sin førsteplass har BMW nok en gang bevist at deres fokus på kundetilfredshet og lojalitet gir resultater. De fortsetter å imponere både kunder og eksperter med deres dedikasjon til kvalitet og service.