Media: Max Verstappen får ny lagkamerat

Det engelske mediet The Mirror er ikke i tvil om at Max Verstappen får en ny lagkamerat. Det sies imidlertid at dette ikke vil skje i Formel 1.

Ifølge det engelske mediet The Mirror kan Max Verstappen få en ny lagkamerat. Det handler ikke om Formel 1, men om det berømte 24-timersløpet i Le Mans, Frankrike.

Verstappen og tidligere F1-verdensmester Fernando Alonso har diskutert muligheten for å delta sammen i dette løpet.

Verstappen har opplyst at planene er under utvikling. Han sier til Mirror Sport at det er noe de har tenkt på lenge og at «de» er enige om å få det til.

Om 'de' også regner Fernando Alonso som den første er noe mer usikkert.

Alonso har allerede vunnet Le Mans to ganger. Mens Verstappen fortsatt har sin debut i verdens tøffeste løp til gode.

Opprinnelig var det meningen at Verstappen skulle kjøre race med sin far, Jos Verstappen, men han har nå trukket seg fra prosjektet. Max forklarer at faren fortsatt er dyktig, men at han ikke lenger har lysten.

I Le Mans krever et lag tre sjåfører. Verstappen og Alonso må derfor finne en tredje sjåfør som passer inn i teamet deres.

En viktig faktor er vekten, da Verstappen er en av de tyngre førerne i Formel 1. Siden det ikke er noen minstevekt for førere i Le Mans, er det en fordel for Verstappen å ha lettere lagkamerater.

Han opplyser at han trenger lettere lagkamerater for å kompensere for sin egen vekt. Alonso er en lett sjåfør, som passer perfekt inn i planen, men de trenger fortsatt en tredje sjåfør.

Verstappen nevner Nyck de Vries som en mulig kandidat. De Vries er en nederlandsk Formel E-mester og har tidligere deltatt i Le Mans.

Den 30 år gamle nederlenderen, som fikk sparken fra Formel 1 i fjor, er kjent for sin hurtighet i andre motorsportklasser, i tillegg til å opprettholde en relativt «liten» kampvekt.

Kilder med kjennskap til Verstappens planer legger også til at de veldig gjerne vil ha Nyck de Vries med på laget, da han er både rask og lett.

Selv om planene tar form, ser det ikke ut til at det vil skje i løpet av de neste årene. Verstappen har kontrakt med Red Bull ut 2028, og han har tidligere antydet at det kan bli hans siste kontrakt i Formel 1.

Alonsos fremtid er mer usikker. Han har ennå ikke bestemt seg for hvor lenge han skal fortsette i Formel 1.

Omvendt har spanjolen mer enn antydet at han gjerne vil kjøre langdistanseløp igjen. Det er derfor mer et spørsmål om når Verstappen og Alonso skal kjøre sammen på Le Mans, og ikke om de vil.



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

10 år gammelt forbud fungerer ikke – tyverier øker

Siden 2015 har det vært et lovkrav at bilskiltene...

Så mye strøm taper elbiler under hurtiglading

Ny test fra ADAC viser at elbiler kan miste...

Elbiler skuffer igjen hos Porsche – permitterer flere ansatte

Midlertidige og deltidsansatte ved Porsches fabrikk i Leipzig må...

Elon Musk kaller Teslas beslutningskorrupsjon

I USA er det besluttet at 64 av Teslas...

Toyota Celica er på vei – japanerne tester en prototype

Toyota sa at de skulle bygge den. Og de...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...