Tesla Cybertruck-eiere gjør klokt i å lese det som står med liten skrift. For det er ikke alltid at merket vil hjelpe når selv helt nye biler går i stykker.
– Jeg har aldri hentet en ny bil uten full tank. Wtf, Tesla?!
Slik starter brukeren Cybeast et innlegg om sin erfaring med en ellers helt ny Tesla Cybertruck på CybertruckOwnersClub- forumet.
Og herfra blir det faktisk bare verre. For ikke bare var det bare 47 prosent strøm på batteriet i en allerede skitten bil, den splitter nye Cybertrucken brøt sammen på første tur.
For langt på en Tesla Supercharger begynte den å pisse ut av bilen med karbonvæske. Da eieren kontaktet bilmerket for å få hjelp, var beskjeden veldig enkel.
LES OGSÅ: Kort 123 km/ti 30-sone – får 1800 kr.
Teslas garanti dekker ikke lekkasjer på drivstoffsystemet. Men det kom de fram til likevel, sier Cybertruck-eieren i tråden.
På tidspunktet for denne artikkelens publisering er forumtråden tre sider lang. Og blant innleggene har det ennå ikke dukket opp noen melding om en endelig utgivelse.
Så vidt kjent er bilen fortsatt i hendene på et Tesla-servicesenter etter at den måtte taues bort fra ladestasjonen.
Det er forøvrig langt fra første gang en Cybertruck-eier har hatt problemer med en ellers helt ny bil. Thomas er en av de andre Cybertruck-eierne som måtte bruke en feiemaskin på dag én av eierskapet. Les mer om det her .