Toppfart på 305 km/t Ved siden av startknappen kan jeg velge mellom fire kjøremoduser: 'Strada', 'Sport', 'Corsa' og 'Neve', som er et snøprogram. Det blir nok den som passer denne testbilen best, men jeg kan ikke la være å sette den direkte inn i 'Corsa' og sette girkassen i manuell. Her strammer Urus korsettet og gjør seg klar til å yte sitt aller beste. Den åpner også ventilene i eksosen, og endrer bilens karakter fra å være en mild cruiser til å høres ut som en snerrende sportsbil. LES OGSÅ: Kommunen nektet Eric garasje – slik skrudde han dem ihvertfall Lyden kommer fra en 4-liters V8 med biturbo. I Urus yter den 650 hk og 850 Nm. Til tross for at bilen sleper 2,2 tonn, sitter jeg ikke på noe tidspunkt og mangler krefter. 0-100 km/t på 3,5 sekunder. vil ydmyke de fleste sportsbiler og hvis jeg fortsetter ville jeg nå 200 km/t på bare 12,8 sekunder. Jeg er ikke i tvil om at den offisielle toppfarten på 305 km/t er mulig. En dyr ettermiddag Etter en hel dag i selskap med Urus er det på tide å levere den tilbake til Lamborghini Copenhagen. Som takk for lånet kaster jeg bare en runde med 100 oktan fra Shell i tanken. Jeg må ta en ny titt på bensinmåleren, som avslører at jeg har hellet 53,4 liter bensin. Triptelleren forteller meg at jeg har tilbakelagt 223 km i ettermiddag, som betyr et snitt på 4,2 km/li. Det er omtrent halvparten så langt som Lamborghini har gitt opp. For rettferdighets skyld skal det sies at jeg på ingen måte prøvde å gå så langt som mulig på literen – snarere tvert imot. Med Urus satt til 'Corsa' er det en bil som skriker etter noen slag – og den belønner deg for det. Men så snart du har samlet familien og ønsker å ta det med ro, legg den i 'Strada', som forvandler den fra en super-SUV til en godmodig familie-SUV for hverdagsbruk.