UTFØRT OG STILIG Jeg er sikker på at det er helkroppsutseendet som har hatt innvirkning på den endelige avgjørelsen av stedet som nummer to for Danmarks Vakreste Bil. Mange av de andre deltakerne kan ha hatt flere ulike elementer i bilen, men denne CRXen er sjelden, grundig og stilig. Og det appellerer i høyeste grad til de fleste bilfreaks. Selv felgene fra American Eagle er ganske enkle og uten for mye bjeller og fløyter. Altså bortsett fra at de er høypolerte. Men dessverre bare i 17 tommer. Kunne de klare ett nummer til eller hva? VISES I ROLIG PAST Motoren er ikke det viktigste i en konkurransedyktig stylingbil som denne. Men likevel gjør VTEC-motoren på 1590 ccm det ganske bra. Tross alt er de kjent for å kunne trekke noen vendinger. VTEC står for Variable Valve Timing and Lift Electronic Control. På dansk er det variabel ventiltiming, som gir den karakteristiske hurtigsnurrende lyden ved visse høye turtall. Men en liten molle ville ikke være malplassert. Når motoren er avfyrt og turtallet skriker ut av den, forsterkes lyden kraftig av to 5Zigen bakpotter. En på hver side, selvfølgelig. Så er det bare å legge bagasjerommet tilbake i de kule sportssetene i skinn, kaste targataket ned i bagasjerommet, sette LOC på systemet, armen ut av vinduet og cruise stille gjennom byens gater. For det sier seg selv at den nest flotteste bilen i Danmark må vises frem i rolig tempo. Gratulerer med pokalen, Jonas – det er vel fortjent!