Bilmerket Fisker Inc. er i store problemer. Nå sier forbrukerselskapet som kjøpte en Ocean ikke overraskende at bilene er et mareritt å eie.
Programvaren som ikke fungerer, dårlige seter og generelt dårlige løsninger.
Det er bare noe Fisker Ocean-eierne må leve med. Det hindrer dem imidlertid ikke i å klage på bilene. Og American Consumer Reports holder heller ikke tilbake.
Den amerikanske forbrukerplattformen kjøpte tidligere i år en Fisker Ocean for å teste den. Deres dom er kanskje ikke overraskende hard lesning.
Det er kanskje ikke så rart at bilen har tapt mye i verdi. Hos bilforhandleren CarMax, som er kjent i USA for å by på alt med fire hjul, vil du nesten ikke røre bilen.
LES OGSÅ: Bilister kan ha blitt lurt av svindelbensin i årevis
Uansett er budet så lavt etter bare to måneder på veien at nesten 70 prosent av bilens verdi er borte. Les mer om det her .
Hjemme er bildet det samme. Fisker-eierne har måttet spise enorme verditap. Blant annet et nordjysk. Den selvstendig næringsdrivende elektrikeren kjøpte sin Ocean for 600.000 kroner i høst.
Seks måneder senere vil noen mene at bilen er verdiløs. Likevel har ikke nordjyden angret. Les mer om det her.
Tilbake på Consumer Reports, i en ny podcast holder de seg ikke tilbake når det kommer til å dele sine erfaringer med Fisker, som nå er veldig lite verdt.
På en lukket testbane kunne Consumer Reports sine folk ikke få lov til å skru av Fiskerens assistansesystemer, og på offentlig vei fungerte assistansesystemene dårlig nok.
Blant annet går blindsoneassistenten amok, selv om det ikke er andre biler i nærheten. Spesielt ille er det når det regner, står det.
Les flere spennende nyheter fra bilverdenen her!