Det er over. Etter seks รฅr har Bugatti produsert den siste Chiron. De tre siste bilene er en hyllest til en person som var spesielt nรฆr merkevarens grunnlegger.
Ikke mange vet det. Men Bugatti Chiron er faktisk allerede en hyllest til en Bugatti-ansatt. Nemlig monegaskiske Louis Chiron som en kort Le Mans og testbil for Bugatti under grunnleggeren, Ettore Bugatti. Og nรฅ gjรธr Bugatti det igjen. Det der med รฅ hylle fortiden. De tre siste Chiron-modellene fรฅr et ekstra navn etter Ettore Bugattis eldste datter, L'รbรฉ. Alle tre bilene: en vanlig Chiron og to Sport-modeller – er svartlakkert med gullaksenter. Som L'รbรฉ Bugattis signatur er pรฅ undersiden av bilens gigantiske bakvinge. I kupeen er merkets gatebilhistorie brodert pรฅ dรธrsidene, mens stolene, instrumentpanelet og rattet er holdt i asymmetriske farger. Her er bรฅde Bugattiblรฅtt, en nyanse av Fabricca Blu, kremhvit og karbonfibersvart. Motormessig er det ingen ekstra kraft รฅ hente. Men Chiron-modellen har heller aldri manglet potens. Med sine firedoble turboer yter 8-liters W16-motoren vanvittige 1500 hestekrefter og 1600 Nm. Mens i Chiron Super Sport 300+ er det hundre hestekrefter mer. Det tok Bugatti 6 รฅr og et eierskifte รฅ bygge de 500 bilene. Ryktene sier at merket er i full gang med รฅ utvikle Chirons etterfรธlger. Den fรธrste elektrifiserte Bugatti noensinne. Og ja, den beholder W16-motoren.
Klikk 'NESTE SIDE' for รฅ bla gjennom bildene av den siste Chiron noensinne