3. mars, 2025

Nå vil Audi kreve abonnement på mer enn setevarme

Audi tror allerede at kundene ønsker å betale månedlig for ting som oppvarmede seter. Og nå må enda flere funksjoner legges bak en betalingsmur, sier sjefen.

Han er fortsatt sjef for teknisk avdeling i Audi, men om litt degraderes han til en rolle med tyskernes fremtidige Formel 1-lag.

Før Oliver Hoffmann får det kicket, kan han imidlertid si allerede nå at Audi vil legge enda flere funksjoner bak betalingsmurer i fremtiden.

Det skriver Autocar .

I et intervju forklarer Oliver Hoffmann at Audi vil tilby «flere on demand-funksjoner». Akkurat nå er det ting som automatisert parkering Audi-eiere kan betale for i den såkalte 'Min Audi'-appen.

LES OGSÅ: Psykopater foretrekker disse bilene, viser undersøkelse

Men flere funksjoner er derfor på vei bak betalingsmuren. De kommer med Audis neste generasjon elbiler.

– Det er et stort steg. Men jeg tror det er etterspørsel blant kundene etter de nye funksjonene, og det er et hav av inntjeningsmuligheter for oss, sier Hoffmann.

Audi-sjefen vil imidlertid ikke si noe om hva bilmerket har tenkt å ta betalt for i fremtiden. På den annen side holder de fast ved en idé om at BMWs konkurrenter allerede har droppet. Og det etter hard kritikk. Les mer om det her.

Audi gjør imidlertid allerede en forskjell for kundene sine. I enkelte markeder må du for eksempel betale for å synkronisere klimaanlegget. Så få samme temperatur i alle sonene.

På den annen side er ikke merket fra Ingolstadt alene om å tro at det er milliarder av kroner å tjene i sjåførenes lommer ved å ta betalt for blant annet klimaanlegget.

Hos Stellantis-gruppen er vurderingen allerede nå at de såkalte 'on demand'-funksjonene vil være en virksomhet verdt 22,5 milliarder dollar, tilsvarende 155 milliarder kroner i 2030.

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!

Latest

Don't miss

Adam LZ finner ekstremt sjelden BMW ved en tilfeldighet

Ved første øyekast ser den ut som en firedørs...

Elbilorganisasjoner: Feil å tillate bensinbiler

Europas bilmerker vil ikke bare måtte gå på en...

Verdens eneste Aston Martin Cygnet med V8 leter etter en ny eier

Verdens minste og kanskje sjeldneste Aston Martin er ute...

Håner Elon Musk – bildirektør slutter umiddelbart

Han har blitt hånet av Elon Musk for å...

Mekaniker innrømmer å ha jukset: "Jeg jukser med vilje"

AdBlue-systemet er noe Djevelen skapte. I alle fall hvis...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

De fleste elbiler er dritt, sier bildirektør

Han trakk seg nettopp fra Lucid Motors. Men det stopper ikke Peter Rawlinson fra å kritisere «de fleste elektriske biler» som dritt. Mange bilmerker...

Introduksjon til SquadBall-universet: En kveld for lidenskapelige bilentusiaster

SquadBall inviterer til en helt spesiell kveld på Haaning Collection i Bagsværd, hvor lidenskapen for bil, unike opplevelser og sterke nettverk står i sentrum....

Garantien gikk ut – nå skal elbilen repareres for 246.000 kr.

Da Zohir Kouabache tok sin fem år gamle Audi e-tron inn til service, fikk han beskjed om at bilen trengte reparasjoner for en kvart...

Bilstyrelsen taper – slik kan skiltene nå plasseres

Biltilsynet har så langt slått ned på motorsyklister dersom skiltskiltet deres ikke var på linje med bakhjulet. Men det er løgn, sier Riksskatteretten. Det...

Årets laveste – Bensinprisene stuper i Danmark

Danskene kan nå tydelig føle at makten har endret seg i USA. Bensinprisene har falt til sitt laveste nivå i år. Prisene på bensin...

Dansk bilimportør tjener nesten 1 milliard i 2024

Bilimportøren Semler Gruppen, som er ansvarlig for import av Volkswagen Group-modeller i Danmark, tjente nesten 1 milliard før skatt i 2024. Semler Group, Danmarks...

Går av etter 43 år – Lars vil ikke selge elbiler

Etter over fire tiår stenger Assens Bil Center på Fyn. Eier Lars Hindsgaul ønsker ikke å selge elbiler og legger ned virksomheten. Assens Bil...

Stefans Audi må vrakes fordi Q8 ble gal

Det var Q8 og ikke Stefan som helte feil drivstoff i bilen. Men nå skal den 13 år gamle Audi A6 uansett vrakes. Noe...

Tesla i ny lavkonjunktur – har havnet på den fryktede hatlisten

Teslas salg i Norge falt betydelig i februar. En førsteamanuensis fra Universitetet i Bergen har imidlertid en enkel forklaring på dette. Tesla har havnet...

Bilgiganten har stengt fabrikk – 3000 mennesker er permittert

Fredag rullet den siste e-tronen av samlebåndet ved Audis fabrikk i Belgia som planlagt. 3000 ansatte er dermed sagt opp, og fabrikken vil ikke...

Dyslektisk aktivist ville knuse Tesla – ble gal på Polestar

En mann ønsket å protestere mot Elon Musk, men han kunne ikke se forskjellen og gikk i stedet for en Polestar 2. En mann...

Mercedes lover å holde liv i V8- og V12-motorene

Det er nye toner fra Stuttgart. Mens AMG utvikler en ny V8-motor, lover Mercedes å holde liv i toppmodellenes V12-motor. Da Mercedes la fram...