Bugatti fortsetter med 16 sylindre, men mister sine fire turboer. Og det endrer toppfarten – altså til høyre side.
Ferdinand Piëchs hjertebarn, W16-motoren, går i graven, 5 år etter at han gjorde det selv. Men Bugatti, som Piëch gjenopplivet gjennom Volkswagen, har allerede en erstatter klar.
Eller det vil si nesten. For Bugatti vil ikke si så mye mer enn at du bytter fra W- til V-form. Og at motoren blir enormt lang. Les mer om det her.
Nå har det midlertidig kommet frem at speedometeret i nye Bugatti, som ennå ikke har fått et offisielt navn, får et speedometer som går helt til 550 km/t.
Til sammenligning er det ikke mer å ta igjen i en Bugatti Chiron når speedometeret banker på 500 km/t.
LES OGSÅ: Historisk sett må mange dansker konkurrere i verdens tøffeste løp
Det er Bugatti som har avduket det nye speedometeret. Eller det vil si at merket har sendt rundt en gaveeske som den amerikanske YouTuberen Marques Brownlee.
Den samme Marques Brownlee som for øvrig langt fra er imponert over Fisker Ocean. Faktisk kaller han bilen den verste han noen gang har eid. Les mer om det her.
Men tilbake til speedometeret. For det er avbildet på gaveesken, som du ikke trenger å se på i mange øyeblikk for å finne tallet '550'.
Ryktet produksjon, som ennå ikke er bekreftet, mener den vet at Bugattis nye motor ikke bare har 16 sylindre. Den er utviklet i samarbeid med Cosworth, har et slagvolum på 8,3 liter og skal yte 1800 hestekrefter. Alt dette får vi svar på i juni. Les mer om motoren her .