Neste 6-serie fra BMW er pรฅ vei. I 2026 skal merket stรฅ klart med en 6-serie som kan bygges som hybrid-, bensin- og ren elbil, skriver media.
Den fรธrste BMW 6-serien er i dag et designikon med sitt helt eget navn. Allerede da den kom ut i 1976 ble bilen kalt haienesen.
Etterfรธlgerne til E24-modellen oppnรฅdde aldri samme status eller suksess. Men dette betyr ikke at BMW er klar til รฅ gi opp ideen om en 6-serie.
Det skriver Automotive News .
Mediene baserer historien pรฅ en rekke bekreftelser fra bรฅde bilforhandlere og underleverandรธrer i bilbransjen, som forteller at den nye 6-serien er pรฅ vei.
LES OGSร : 29 prosent av alle elbileiere vil tilbake til bensinbilen
Fra en kilde hรธres det ut som BMW gjรธr seg klar til รฅ la 6-serien ta over i 2026. Eller der 8-serien visstnok forlater samlebรฅndet for siste gang. Altsรฅ forelรธpig.
โ Mainstream-biler er populรฆrt, men vi trenger ogsรฅ nisjebiler. BMW prรธver รฅ tilpasse seg det kundene รธnsker, sier en forhandler til media.
De samme kildene antyder mer enn at neste 6-serie vil rulle ut av fabrikken med flere former. Nรฆrmere bestemt som en lukket coupe og รฅpen cabriolet.
Spรธrsmรฅlet er da hva BMW legger mellom forhjulene. Et sannsynlig bud er en versjon av den hybriddrevne 4,4-liters V8-motoren som nettopp har funnet veien til neste tapping av M5.
Hvis det blir en hvilken som helst ny M6, bรธr utgangspunktet vรฆre det samme. Nemlig hele 727 hestekrefter og 1.000 Nm: Les mer om den bilen her .
ร blรฅse nytt liv i gamle modellbetegnelser er ikke noe nytt. Men det er til gjengjeld at Ford har solgt lisensen til de originale fabrikktegningene til Escort Mk. 1.
Bilen skal bygges om etter originaltegningene av et engelsk firma, som lover at det ogsรฅ er en ny RS200 pรฅ vei. Og ytterligere 5 'klassiske' biler fra den siden. Det vil si Fords historiske modellprogram.