Toliters boksermotoren yter 670 hestekrefter og 920 newtonmeter. Dessverre vil den nye WRX aldri gå i produksjon.
Det er både gode og dårlige nyheter når Subaru denne uken dukker opp på Goodwood Festival of Speed i England. Japanerne kommer med sin raskeste gatebil noensinne.
Men… bilen, en WRX, vil aldri bli bygget. I hvert fall ikke for noen form for serieproduksjon. I stedet er Project Midnight lite mer enn en sprudlende prototype.
Et bevis på hvor mye muskler du kan pumpe ut av en relativt liten motor med bare fire sylindre. Og det kommer mer.
For den lille motoren tar svimlende 9500 omdreininger i minuttet på toppen. Alle hopp blir, som vi kjenner Subaru, sendt ut til og fordelt på alle fire hjul.
LES OGSÅ: Heidis nye Volkswagen ID.3 tar 30 timer å lade
Felgene er 18" store rundt og skodd i 280 millimeter brede dekk. Ellers er Project Midnight ganske lett. Sammenlignet med den vanlige WRX har prototypen gått ned hele 454 kilo.
Racer Corer Scott Speed har allerede bilen kort. Om det sier han at det er halvt/halvt. Så halvt sportsbil, halvt racerbil. Dessverre er det svært få som noen gang får muligheten til å bevise den uttalelsen.
Prosjekt Midnatt må aldri settes i produksjon. Slik er det dessverre generelt med mange av bilprodusentenes villeste prosjekter. De blir aldri noe annet enn et show-off.
En prototype som faktisk endte opp med å bli en gatebil var Ford Sierra RS500. I 2020 var en av bare fire prototyper på jakt etter en ny eier. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her