Stellantis-gruppen motsier nรฅ sin toppsjef Carlos Tavares, som sรฅ sent som i august truet med รฅ selge eller stenge flere bilmerker.
Stellantis forblir som den alltid har vรฆrt siden gruppen ble opprettet ved en sammenslรฅing av Fiat-Chrysler og PSA. Merker skal verken selges eller lukkes.
Sรฅ sent som i august truet konsernets administrerende direktรธr, Carlos Tavares, ellers med รฅ stenge eller selge de รธkonomisk mest vanskeligstilte av merkene.
Kunngjรธringen utlรธste umiddelbart spekulasjoner om hvilke merker som sto i fare for รฅ stenge eller vรฆre billige รฅ selge. Maserati bรธyde seg kort tid etter presset for รฅ si at den ikke var til salgs.
Og nรฅ meldes det generelt fra Stellantis-ledelsen at det ikke skal selges eller stenges noe blant konsernets totalt 14 bilmerker.
LES OGSร : Kevin Magnussen fรฅr tidenes tรธffeste straff i Formel 1
Det opplyser konsernet i en pressemelding .
Nรฆrmere bestemt gรฅr den korte kunngjรธringen faktisk til Dodge og Chrysler som bilmerker. De siste dagene har familien til grunnleggeren av Chrysler, Walter Percy Chrysler, ellers vรฆrt pรฅ jakt etter Stellantis.
Familien anklager gruppen for รฅ neglisjere de amerikanske bilmerkene. Samtidig sa familien at de nรฅ vil prรธve รฅ samle nok investorer til รฅ kjรธpe merkevarene ut av Stellantis. Men de to amerikanske merkene er ikke til salgs i det hele tatt.
โ Vi er ikke ute etter รฅ selge noen av vรฅre 14 merker, heter det i den korte pressemeldingen.
Pรฅ den annen side er det ingen hemmelighet at det stรฅr spesielt dรฅrlig til med Chrysler. Den nรฅvรฆrende modellserien bestรฅr av kun to biler. Og det er til og med en overdrivelse. For den ene er en plug-in hybridversjonen av den andre.
Faktisk er det sรฅ lite som skjer hos Chrysler at bilmerket ennรฅ ikke har tatt seg bryet med รฅ fjerne sedanmodellen 300C fra nettsiden. Selv om bilen ikke lenger er i produksjon i det hele tatt. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!