BMW mรฅ oppfylle et historisk tak for korglede nรฅr elbilene ogsรฅ gรฅr rundene i M-divisjonen. Tyskerne blir kvitt det ved รฅ jukse med falske motorlyder og simulerte girskift.
Det er ikke mye รฅ gjรธre. I hvert fall ikke hvis den elektriske M3-en, som alle forventer kommer ut i gatene, skal leve opp til BMWs historiske gledestak.
Eller, spรธr du, M-avdelingen er der. I et intervju med Top Gear berรธmmer Frank van Meel, leder for M-avdelingen, hva Hyundai har gjort med sine elbiler.
Nemlig kunstig motorlyd og falske girskift. Ifรธlge Frank van Meel er det noe han og de andre i M-avdelingen har jobbet med i flere รฅr.
โ I en elbil med kun ett gir og uten motorlyd fรฅr sjรฅfรธren ingen fartsfรธlelse. Vi mรฅ finne lรธsninger som gjรธr at bilen kan kommunisere med sjรฅfรธren uten at han blir tvunget til รฅ sjekke speedometeret, sier BMW-sjefen.
LES OGSร : Fisker fรฅr selge 3.200 biler til spottpris
Om litt mer enn ett รฅr vil verden fรฅ se de fรธrste bilene pรฅ BMWs faktiske elbilplattform kalt Neue Klasse. I 2027 forventes tyskerne รฅ avduke den fรธrste elektriske M3.
Og Frank van Meel tror ikke merkets fans har rรฅd til รฅ bli skuffet. I et intervju med MotorTrend prรธver sjefen รฅ understreke at en elektrisk BMW ogsรฅ kan levere glede.
Uansett vil BMW ifรธlge dem kunne oppfylle alle de historiske trekkene som bilene med forbrenningsmotor har grunnlagt med fremtidens elbiler.
Om det er et plaster pรฅ sรฅret til bilentusiastene og BMW-fansen trenger vi ikke รฅ gjette, men Frank van Meel har tidligere fortalt at nye M3 utvikles rundt teknologi som kan levere over 1.000 hestekrefter.