Ingen andre bilmerker er så uløselig knyttet til Formel 1 som Ferrari. Nå bytter folket fra Maranello navn.
Det står ikke noe på en moderne Formel 1-racer. Og absolutt ikke på en Ferrari. Men nå dukker det opp et datamerke likevel.
HP – eller Hewlett Packard – og Scuderia Ferrari har inngått en flerårig avtale, som betyr at teamet skifter navn etter en lengre periode uten hovedsponsor.
Ikke så voldsomt som mange andre Formel 1-lag. Italienerne nøyer seg med 'Scuderia Ferrari HP'.
Det opplyser partnerne i en pressemelding .
LES OGSÅ: 70.000 har bestilt en bil som ikke eksisterer ennå
– HP deler våre verdier. Det gjør dem til en ideell partner, sier Ferraris administrerende direktør, Benedetto Vigna.
Avtalen innebærer at Ferrari endrer navn nå. Men at HP-logoen først dukker opp fra Miamis grand prix. Det må imidlertid rettes opp om kort tid. Nemlig søndag 5. mai
Hvor mye Ferrari vil få ut av avtalen er ikke offentlig kjent. Formel 1-journalisten Will Buxton mener likevel at han vet at det definitivt ikke er småpenger HP kommer med.
På sin profil på det sosiale mediet X skriver Buxton at avtalen vil dekke 66 prosent av Ferraris budsjett innenfor dagens budsjettramme.
Det er ikke første gang den amerikanske teknologigiganten kaster penger på synlighet i Formel 1. Da BMW eide Sauber F1, var også amerikanerne hovedsponsor. Og i dag bidrar HP også til budsjettet til Mercedes sitt Formel 1-team.
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!