Det er riktig at noen kunder har levert tilbake bilene sine. Men det er «et veldig lite tall», sier Volvo. Bilmerket beklager imidlertid de defekte bilene.
Det er riktig nok at noen kunder har nye biler så fulle av feil at Volvo har tatt dem tilbake.
Det bekrefter merket overfor Vi Bilägare .
Volvo hevder imidlertid å ha fikset det store flertallet av det eiere har klaget på med programvareoppdateringer.
Men det endrer ikke på at noen – f.eks. EX30-eiere – har hatt så dårlige erfaringer med bilene sine at forhandlere har fått dem kastet rett bakover. Og at kjøpene i ettertid kanselleres.
LES OGSÅ: Ny forskning hevder å avlive myter om elbiler
Volvo Cars, sier de, vil angre på det. Det er bl.a. kunder i Sverige og England som har sendt bilene tilbake. Det er ikke kjent om det er dansker blant EX30-eierne som har hevet kjøpet.
Eierne melder imidlertid om alt fra assistentsystemer som ikke fungerer til at bilens infotainment går i svart. Skjermen går ganske enkelt inn i en salgsdemo-modus, og fjerner all funksjonalitet. Ikke engang speedometeret eller den innebygde digitale klokken fungerer.
En av EX30-eierne som er rammet av problemene er Martin. Han har imidlertid vært kreativ og dekket til bilen for å unngå bl.a. falske alarmer. Les mer om det her .
Boosted vil gjerne høre fra danske EX30-eiere. Har du hatt problemer med bilen din, eller har du blitt helt kvitt dem? Skriv så til nettredaktør Bjørn på bj@boosted.dk.