Petras Peugeot 208 var på verkstedet i 14 måneder

Petra Westin leverte sin Peugeot 208 til verkstedet etter en mindre ulykke. Hun fikk imidlertid bilen tilbake først etter 14 måneders venting, og noen dager senere tente en varsellampe som indikerte at bilen trengte service.

Petra Westin, som jobber som eiendomsmegler, overleverte elbilen sin, en Peugeot e-208, til et verksted ved Hedbergs Bil i Malmø, etter at hun i oktober 2023 tok feil.

Etter ulykken ble bilen fraktet til et verksted, hvor Petra fikk beskjed om at den ville være klar for henting i februar. Forsinkelsen ble imidlertid lengre enn forventet.

– Det var reservedeler her og der som måtte bestilles, og de fikk ikke tak i personen som er spesialist på elektriske batterier. Hvor er flaskehalsen, sier Petra Westin til Sydsvenskan .

Som privat leietaker av bilen hadde ikke Petra Westin krav på lånebil i reparasjonsperioden. Til tross for at bilen hennes sto på verksted, måtte hun fortsatt betale leasingkostnader, som til sammen nådde over 50.000 DKK. Først etter seks måneder fikk hun låne en bil på verkstedet.

Da ventetiden endelig var over og Hedbergs Bil var ferdig med reparasjonen, hentet Petra Westin bilen sin etter nøyaktig 370 dager. Etter den lange prosessen råder hun nå andre bileiere til å lese leasingavtalene nøye.

LES OGSÅ: Bygger hydrogenbiler i Tyskland – nå er de konkurs

– Ingen regner med å ha bilen sin på verkstedet i ett år. Hvor står det i kontrakten min at jeg må godta det?, spør Petra Westin.

Etter bare to dagers kjøring i den reparerte bilen, tente en varsellampe som ringte bilen for service. Men Petra nøler nå med å levere bilen tilbake til verkstedet, da hun frykter at en ny leveranse kan føre til ytterligere ventetid.

Verkstedet, Hedbergs Bil, har opplyst at de er klar over problemene og tilskriver de lange ventetidene oppsigelsen av enkelte ansatte.

Markedssjef Carl Johan Hedberg forklarer at selskapet nå har implementert nye prosedyrer for å sikre at biler ikke står stille over lengre tid uten å bli behandlet.

– Vi har laget et sikkerhetssystem slik at bilene ikke står stille. Vi har kontroll på alle bilene som kommer inn, noe som ikke var tilfelle for. Biler er mottatt og ikke lagt inn i systemet. Vi har ansatt nye medarbeidere og bygget om organisasjonen», sier Carl Johan Hedberg til Sydsvenskan.

Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Lamborghini-forhandler tatt for å lyve om 95.000 kroner

En Lamborghini-forhandler har blitt tatt på fersken i en...

Forhandler: 1 år gammel Alfa Romeo skal ruste

Det er helt normalt at en ett år gammel...

Donald Trump får Tesla-aksjen til å falle med 14 prosent

En bitter feide mellom Donald Trump og Elon Musk...

Røyk på brennende skip kommer fra dekk med elbiler, sier rederi

Ifølge et rederi stiger røyk fra brannen som brøt...

Kina truer europeiske bilmerker – kan stoppe elbiler

Kinas eksportrestriksjoner på sjeldne jordmetaller kan lamme bilproduksjonen i...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...