Den amerikanske YouTube-kanalen Petrolicious, som på mange måter var den første med innhold om klassiske biler, har gjenoppstått etter år med inaktivitet.
Petrolicious har dukket opp igjen. Etter flere år med inaktivitet er YouTube-kanalen med fokus på klassiske biler tilbake. Kanalen, som har mer enn 10 år bak seg, er kjøpt opp av duPont Registry Group. Ambisjonen er å slippe en ny film på kanalen hver uke.
Petrolicious handler om bilene, personlighetene og estetikken til klassiske biler. Kanalen søker å informere og underholde sitt publikum av bilentusiaster.
– Det har skjedd mye. Men mye forblir det samme. Takk til følgerne våre for tålmodighet. Vi har noe spesielt på gang for våre medlemmer. Det kommer mer. Men foreløpig kan du lene deg tilbake og nyte programmet, skriver folkene bak oppkjøpet.
– Fascinasjonen for biler handler ikke alltid bare om det fysiske. Design, lukt og lyd kan være en del av det. Men en stor del ligger i noe mer abstrakt, sier Petrolicious-skribenten Gabriel Ionica.
Rob Simon er en av dem som kan relatere til denne følelsen. Han eier en kopi av den legendariske BMW E30 M3. Den bayerske bilen er en stjerne på bilscenen, selv om den er nærmere 40 år gammel.
Til tross for en nær-døden-opplevelse i den rotete E30 M3, har Rob alltid ønsket seg en ny. Det var ikke bare koropplevelsen han lengter etter, men også den dypere forbindelsen bilen skapte mellom ham, faren og broren, som alle hadde E30 M3.
Sjansen til å gjenopprette trioen med vintage M3-er kom, men ikke på den måten han forventet. Se Rob Simons BMW E30 M3-historie på Petrolicious YouTube-kanalen.
Historien er rørende, så ha lommetørklene klare. Hvis du er interessert i klassiske biler, er Petrolicious YouTube-kanalen verdt et besøk.