Da Lotus tryllet frem den fredelige Opel Omega i 1990 skjedde det ting, faktisk var den nesten forbudt! Vi tar den villeste Opel av dem alle en tur.
Jeg ser hvordan den svarte Omegaen trekkes gjennom hallen på det som best kan beskrives som en jekkevogn for biler, skriver Bil Magasinet . To runde gripearmer har tatt tak i bilens forhjul, og de leder nå den imponerende Opelen nesten lydløst gjennom rommet ved Opels enorme Classic-avdeling i Rüsselsheim. Porten i enden av hallen åpnes, og sammen med Omegaen går jeg ut i sollyset, noe som avslører at bilen ikke er svart i det hele tatt. Den er kragegrønn – også kjent som "Imperial Green". En farge som kun ble brukt på 907 eksemplarer av den sjeldne Lotus Omega, og det er akkurat en slik jeg ser på. Vær oppmerksom på den tette koblingen Bilens faste mekaniker løfter bilen av palleløfteren, snur litt, hvoretter motoren starter. Lyden fra de to firkantede eksosrørene er lav og dyp. – Det eneste du må huske på er at clutchen er noe strammere enn på en Omega 3000, sier han med et avslappet smil. Jeg åpner døren og blir møtt av en sporty forretningshytte med rynket skinn, tykke matter og firkantet design. Alt står som i et urørt mausoleum fra en svunnen tid. Testbilen er en del av Opel-fabrikkens egen bilsamling, noe som også forklarer den ekstremt lave kjørelengden på kun 6500 km. Bare husk at denne bilen er 28 år gammel. De rynkete skinnsetene er derfor ikke slitt. Det var akkurat slik luksusskinnseter ble laget på 90-tallet. Klikk 'NESTE SIDE' for å lese videre