Hvis Jaguar overlever, vil merket kun bygge biler som koster minst én million kroner fra nye. Og her spiller motoren ingen rolle, sier regissør Rawdon Glover.
Folk som er klare og i stand til å bruke minst 1 million danske kroner på en ny bil bryr seg egentlig ikke om hvilken motor bilen har.
Dette sier Jaguars regissør Rawdon Glover i et intervju for Top Gear .
Jaguar, som etter manges mening begravde seg da merket presenterte både ny logo og såkalt merkeidentitet i begynnelsen av desember, er tilsynelatende helt ubekymret.
– Folk kjøper biler ut fra hvordan bilene ser ut. Motoren kommer på 13. plass når du spør folk hva de prioriterer, sier Rawdon Glover.
Glover mener også at det ikke er på grunn av den elektriske drivlinjen at Jaguars kunder velger merket av eller på.
– De kjøper bilen fordi de synes den er vakker. Og fordi bilen snakker til noe i dem, sier direktøren.
Konseptet Type Zero Zero, som Jaguar presenterte i desember, er imidlertid ikke mer overbevisende enn at selv den danske importøren, den oversatte pressemeldingen, også velger å ta en del forbehold.
– Dette dokumentet viser et øyeblikksbilde av hvor vi er i dag, og er derfor ikke en veiledning til spesifikasjoner eller tilgjengelighet, på samme måte som det ikke inneholder tilbud om salg av en bestemt bil, del eller tilbehør, heter det i den avsluttende bemerkningen i materialet. .
Jaguar er imidlertid ikke de eneste som mener at motoren i en bil er uviktig. Hos Mercedes-AMG tror vi heller ikke at kundene kjøper biler til motorene deres. Det handler i stedet om den andre teknologien, sier direktøren.