Teamsjef avslører Kevin Magnussens nye rolle i Haas

Kevin Magnussen fortsetter å synge for Haas, selv om det ikke blir i kapasitet som før. Avtalen mellom partene er av et noe annet kaliber.

Kevin Magnussen er ikke lenger å finne bak rattet i Haas' Formel 1-løp, men dansken forlater ikke laget helt. Haa-teamets rektor Ayao Komatsu har bekreftet at Magnussen fortsetter med det amerikanske laget i en ny rolle.

Oliver Bearman har tatt over Magnussens plass som hovedtrener i 2025-sesongen, men Haas ønsker å dra nytte av Magnussens erfaring og kunnskap. Han vil derfor ha en sentral funksjon i teamets utviklingsprogram, hvor han skal teste eldre Haas-modeller.

Hensikten med Magnussens testkor er å evaluere prestasjonene til de nye korene og gi verdifull tilbakemelding.

Med syv sesonger i Haas har Magnussen uvurderlig kunnskap om Haas og deres måte å bygge både bil og team på. Noe laglederen ikke klarer seg uten.

Magnussens rolle blir å skape kontinuitet og fungere som referanse mens teamet jobber med å forbedre resultater.

Ifølge Ayao Komatsu har den unge britiske Bearman allerede imponert med sin modenhet bak rattet. Men du klarer deg fortsatt ikke uten rutine i baklandet, og det er her K-Mag kan hoppe inn.

Haas har valgt å satse på unge talenter i 2025, men laget anerkjenner viktigheten av å ha erfarne krefter for å støtte utviklingen.

Magnussens inngående kunnskap om teamet gjør ham til den ideelle personen til å fylle denne rollen.

Selv om Kevin Magnussen ikke lenger kjører Formel 1, er han ikke ferdig med motorsport på høyeste nivå.

Han har sikret seg plass med BMW i World Endurance Championship (WEC), hvor han skal delta i sportsbilracing.

Magnussen har imidlertid ikke utelukket et comeback til Formel 1 i 2026, dersom muligheten byr seg. Det danske racingkoret har blant annet blitt knyttet til Cadillac, som blir en del av feltet fra nøyaktig 2026.

LES OGSÅ: Kimi Räikkönens Formel 1-bil selges til skrappris

Haas avsluttet 2024-sesongen på en syvende plass i Constructors' Championship. Laget har ambisjoner om å forbedre posisjonen i 2025 og kjempe med lag som Aston Martin og Alpine om femteplassen.

Ifølge RacingNews365 er det optimisme hos Haas. Forbedringer i dekkhåndtering og en ny teknisk strategi har vist lovende fart. Kevin Magnussens bidrag i utviklingsarbeidet kan vise seg å bli avgjørende for lagets fremtidige suksess.



Dagens bilnyheter

Gratis bilnyheter

Donald Trump får Tesla-aksjen til å falle med 14 prosent

En bitter feide mellom Donald Trump og Elon Musk...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10...

Politiet gir opp – disse sjåførene får ikke fartsbøter

Svensk politi må gi opp fartsbøter fra ATK-biler. De...

Disse bileierne trenger ikke å skru på bilskiltene

Siden 2015 har det vært et lovkrav for danske...

Bildelgiganten permitterer – nesten alle er borte

Bildelprodusenten Kongsberg Automotive, best kjent for Volvos Orrefors-girspak, permitterer...

Aktuelt om bil – for deg

Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.

Ny nedtur for Tesla – taper 3 milliarder i Danmark

Den amerikanske elbilgiganten Tesla taper milliarder i Danmark. Omsetningen har falt betydelig, og salget av populære modeller som Model Y har halvert seg. Teslas...

Én av fire sjåfører hater teknologien i nye biler

Forvirring rundt førerassistansesystemer som filskiftevarsling og blindsoneovervåking gjør mange bileiere misfornøyde med både bilmerker og forhandlere. Én av fire sjåfører er misfornøyd med teknologien...

Kinesisk bilmerke nekter å bygge fabrikk i Europa

Li Shufu, grunnlegger av Geely og eier av Volvo Cars, avviser planer om nye fabrikker i Europa og USA. Det er for mange bilfabrikker,...

80 prosent av Skodas salg i Danmark er elbiler – men det er ikke tilfelle i resten av Europa.

Direktøren uttaler: «Vi selger bilene som kundene etterspør – ikke de vi ønsker å selge.» Og en av de klare årsakene til etterspørselen er...

Derfor gikk et dansk ladestasjonselskap konkurs

Etter et resultatløst investorsøk har ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems gått konkurs. Gundersen-familien er nå helt ute av selskapet. Den danske ladestasjonprodusenten Nerve Smart Systems...

Alle bilmerker i panikk – får ikke tak i nye deler til elbiler

Kina strammer grepet om sjeldne jordarter – så bilmerker frykter fabrikknedstengninger og massive forsinkelser som påvirker elbiler. Flere europeiske bilprodusenter som Volkswagen og Mercedes-Benz...

Sebastian Vettels Ferrari Enzo ser etter en ny eier

Den fire ganger Formel 1-verdensmesteren Sebastian Vettels tidligere Ferrari Enzo er tilbake på markedet. Superbilen med bare 2000 km på telleren ser etter en...

Partiene stemmer nei: Biler skal IKKE inspiseres hvert år

Europakommisjonens forslag om årlige kjøretøykontroller for biler over 10 år møter hard kritikk fra danske politikere i flere partier, som vil stemme nei til...

Skip med 3159 biler om bord brenner fortsatt ut av kontroll

Lasteskipet Morning Midas brenner ut av kontroll utenfor kysten av Alaska. Med tusenvis av biler, inkludert elbiler og hybrider, er det nå frykt for...

Bugattis nyeste modell koster «bare» 1,7 millioner kroner

Den nye Bugatti Calandre er en klokke til 1,7 millioner kroner. Klokken, inspirert av Type 41 Royale, er kun produsert i 99 eksemplarer. Hvis...

Hellas innfører fartsbøter på 52 000 kroner

Greske myndigheter har innført strenge nye trafikkregler med massive bøter. Turister risikerer nå å miste førerkortet etter bare tre overtredelser. En ferie i Hellas...

Lamborghini står for 60 prosent av Audis fortjeneste

Lamborghini lager langt færre biler, men er en langt bedre forretning enn morselskapet Audi AG. Sammen med Bentley står italienerne for 60 prosent av...