12. februar, 2025

Media: Max Verstappen får ny lagkamerat

Det engelske mediet The Mirror er ikke i tvil om at Max Verstappen får en ny lagkamerat. Det sies imidlertid at dette ikke vil skje i Formel 1.

Ifølge det engelske mediet The Mirror kan Max Verstappen få en ny lagkamerat. Det handler ikke om Formel 1, men om det berømte 24-timersløpet i Le Mans, Frankrike.

Verstappen og tidligere F1-verdensmester Fernando Alonso har diskutert muligheten for å delta sammen i dette løpet.

Verstappen har opplyst at planene er under utvikling. Han sier til Mirror Sport at det er noe de har tenkt på lenge og at «de» er enige om å få det til.

Om 'de' også regner Fernando Alonso som den første er noe mer usikkert.

Alonso har allerede vunnet Le Mans to ganger. Mens Verstappen fortsatt har sin debut i verdens tøffeste løp til gode.

Opprinnelig var det meningen at Verstappen skulle kjøre race med sin far, Jos Verstappen, men han har nå trukket seg fra prosjektet. Max forklarer at faren fortsatt er dyktig, men at han ikke lenger har lysten.

I Le Mans krever et lag tre sjåfører. Verstappen og Alonso må derfor finne en tredje sjåfør som passer inn i teamet deres.

En viktig faktor er vekten, da Verstappen er en av de tyngre førerne i Formel 1. Siden det ikke er noen minstevekt for førere i Le Mans, er det en fordel for Verstappen å ha lettere lagkamerater.

Han opplyser at han trenger lettere lagkamerater for å kompensere for sin egen vekt. Alonso er en lett sjåfør, som passer perfekt inn i planen, men de trenger fortsatt en tredje sjåfør.

Verstappen nevner Nyck de Vries som en mulig kandidat. De Vries er en nederlandsk Formel E-mester og har tidligere deltatt i Le Mans.

Den 30 år gamle nederlenderen, som fikk sparken fra Formel 1 i fjor, er kjent for sin hurtighet i andre motorsportklasser, i tillegg til å opprettholde en relativt «liten» kampvekt.

Kilder med kjennskap til Verstappens planer legger også til at de veldig gjerne vil ha Nyck de Vries med på laget, da han er både rask og lett.

Selv om planene tar form, ser det ikke ut til at det vil skje i løpet av de neste årene. Verstappen har kontrakt med Red Bull ut 2028, og han har tidligere antydet at det kan bli hans siste kontrakt i Formel 1.

Alonsos fremtid er mer usikker. Han har ennå ikke bestemt seg for hvor lenge han skal fortsette i Formel 1.

Omvendt har spanjolen mer enn antydet at han gjerne vil kjøre langdistanseløp igjen. Det er derfor mer et spørsmål om når Verstappen og Alonso skal kjøre sammen på Le Mans, og ikke om de vil.

Latest

Don't miss

BMW: 4 sylindre er rett og slett ikke godt nok i en M3

I motsetning til Mercedes-AMG, insisterer BMWs M-divisjon på at...

Det er plass til en V8 i nye Mercedes C63

Både AMG og Mercedes vil nok si at det...

Har stått stille i 5 år – ingen vil eie sjeldne Nissan

Bilen har kun tilbakelagt 362 kilometer siden den rullet...

Ford vil bygge elbiler med bensinmotorer

Vi har ICE, BEV PHEV, HEV og nå også...

Volkswagen avslører siste bensinbil – "Vi er bak"

Volkswagen innrømmer nå at det tyske merket henger etter...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Kritikk av elbiler gjør vondt, sier Dodge-sjef

Bilene går i stykker på verkstedet og kalles ellers for tunge. Likevel gjør kritikken vond, sier Dodges regissør Matt McAlear. Bilene går i stykker...

BMW: 4 sylindre er rett og slett ikke godt nok i en M3

I motsetning til Mercedes-AMG, insisterer BMWs M-divisjon på at 4 sylindre bare ikke er bra nok. Det gjør heller ikke C63-konkurrenten M3. Mens den...

Retro-Revyen 2025: Årets ultimate bok for klassiske entusiaster

Er du gal etter klassiske biler, muskuløse motorer og en god dose bilnostalgi? Da er det gode nyheter fra Retro-Revyen! Retro-Revyen 2025 har nettopp...

Kort av kollaps – kinesisk bilmerke steg med 85 %

En mulig fusjon mellom to av de største statseide bilmerkene i Kina førte til at aksjene i ett av dem steg med 85 prosent...

Økonom: Folk i fossilbiler er dummere end andre

Folk i fossilbiler er dummere enn andre. I hvert fall ifølge den svenske økonomen Claes Hemberg. – Elbileiere er smartere og er ikke redde...

Ford stopper utviklingen av elbil – for å spare milliarder

Hver dag taper Ford 100 millioner kroner på elbiler. For å redusere noen av tapene har direktøren stoppet utviklingen av en ny elektrisk SUV....

Formel 1-stjerne kjøper privatjet for 350 000 000 DKK.

Med en lønn på rundt en halv milliard kroner i året har Max Verstappen nok penger til å kjøpe seg et nytt privatfly. Fire...

Regjeringen: Elbiler må ha enda flere fordeler

Regjeringen har bedt EU om tillatelse til å ikke kategorisere tunge, elektriske varebiler som små lastebiler på forsøksbasis. Dette vil tillate flere å kjøre...

Avslørt: Toyota sikrer seg navnet "GR Celica"

Det har lenge vært en åpen hemmelighet at Toyota jobber med en ny Celica. Nå har japanerne sikret seg navnet «GR Celica». Toyota Celica...

Studie: Adaptiv cruisekontroll er skyld i flere ulykker

Adaptiv cruisekontroll er like hatet som den er elsket. Men nå viser en ny studie at det faktisk er skyld i flere ulykker. Dette...

Mercedes sin oppfinnelse advarer mot skitne biler

Mercedes har søkt patent på en oppfinnelse som kan advare sjåfører om at det nå er på tide å vaske bilen. Så når bilen...

På vei mot Danmark – elbil taper 39 % i verdi på 6 måneder

Nio floppet i Danmark. Men konsernets bilmerke Onvo er på vei mot våre grenser. Ifølge kineserne venter forferdelige verditap. Den kinesiske elbilen Onvo L60,...