Bilene går i stykker på verkstedet og kalles ellers for tunge. Likevel gjør kritikken vond, sier Dodges regissør Matt McAlear.
Bilene går i stykker på verkstedet. Journalister som har testet bilene kaller dem for tunge. Og likevel sårer kritikken Dodge.
Det sa merkevarens direktør Matt McAlear til flere medier i forbindelse med en pressebegivenhet. Dette skriver The Drive .
– Det suger. Det er frustrerende. Men problemet er, basert på hvem vi hører det fra, er det så lett å være negativ i dag, sier Dodge-sjefen.
– Det er så enkelt. Ingen ønsker å være positive.
Ifølge The Drive hjelper det heller ikke akkurat merkevaren at den nye, helelektriske Charger Daytona kommer på markedet på feil tidspunkt. Interessen for elbiler har gått i revers.
Motsatt får det i utgangspunktet ikke Matt McAlear til å riste på hånden. Han mener at Dodge har laget en helt ny muskelbil som 'tilfeldigvis' går på strøm.
Matt McAlear tror ikke at Dodge har skapt en elbil i vanlig forstand. De har, sier han, laget en muskelbil.
På den annen side tar han ikke opp det faktum at biler går i stykker hos forhandlerne.
Allerede i januar spurte mediene Autoevolution flere bilforhandlere om deres erfaringer med den nye elbilen. Og flere personer meldte at bilene brøt sammen før de i det hele tatt kjørte på veien.
Og hvis ikke bilene går i stykker før de treffer asfalt, skjer det allerede etter noen få kilometer, sier forhandlerne.
– Dodge Charger EV vil være en katastrofe for Dodge. Jeg har fått melding fra fire forhandlere som har akseptert at de er døde og ikke kan flyttes, står det i en video på YouTube-kanalen TKs Garage.
Tilbake i Dodge-ledelsen påpeker direktøren ironien i markedets reaksjon på merkets mangeårige 'kritikk' av gamle modeller, som hoster opp en ny bil.
– Det er litt morsomt. Vi ble banket opp i årevis for å ha gamle biler; «Når lager du en ny?» sier regissøren.
Dodge-sjefen har kanskje ikke tatt hensyn til at det ikke var og ikke er en ny elbil kundene lengtet etter. Matt McAlear er ikke mye for å håndtere hva-hvis-spørsmål heller.
– Ville du sendt en bil med forbrenningsmotor ut på gaten for en elbil? Vel, kanskje. Men man vet aldri egentlig, ikke sant? Slike avgjørelser tas to-tre år i forveien, sier sjefen.
Matt McAlear tar ikke kritikken av nye Charger Daytona mer alvorlig enn han gjør det faktum at han fortsatt tror på bilens fordeler.
Han vil heller, som han sier, være med i samtalen (om bilen, red.) enn ikke i det hele tatt.