1. november, 2024

Tesla Model 3 Performance har kommet: 460 hester og Track Mode

Den etterlengtede Tesla Model 3 Performance er nå offisielt i hyllene og klar til bestilling. Nedenfor får du alle detaljene direkte fra Tesla.

Modell 3 ble designet med fokus på produksjonseffektivitet, noe som førte til reduksjon i kompleksitet og variasjoner mellom ulike modeller. Model 3 var imidlertid fortsatt rask og morsom å kjøre takket være det lave tyngdepunktet og det dynamiske chassiset.

Med noen få maskinvareoppgraderinger ble det mulig å lage en tilgjengelig, morsom og allsidig sportsbil som kunne nytes både på rettstrekninger og i svinger. Dette markerte fødselen til Model 3 Performance.

Seks år etter de første leveransene av Model 3 har de siste produksjons- og tekniske egenskapene tillatt Tesla å designe, utvikle og bygge en mer differensiert ytelsesmodell. Basert på forbedringer fra den nyeste Model 3, tilbyr nye Model 3 Performance en mer fokusert kjøreopplevelse med unike kjøreegenskaper og designelementer.

Denne siste og kraftigste Model 3 har en ytelsesdrivlinje med over 460 hestekrefter, som gir akselerasjon fra 0 til 100 km/t på bare 3,1 sekunder og en toppfart på 262 km/t.

Den kraften overføres til veien via 20-tommers smidde aluminiumsfelger og nye 20-tommers ytelsessommerdekk. Det forskjøvede oppsettet forbedrer kurveresponsen, øker grepet og gir bedre kontroll både på veien og på banen.

Tesla introduserer også en ny adaptiv dempingsteknologi som styres av selskapets interne programvare og integrert i Tesla Vehicle Dynamics Controller (VDC). Dette systemet gir optimal ytelse uten at det går på bekostning av hverdagsfunksjonalitet.

Chassiset har blitt oppgradert med økt strukturell stivhet, oppdaterte fjærer, stabilisatorstenger og foringer, noe som resulterer i en mer ytelsesorientert respons.

De nye bremsene inkluderer høyytelses bremseklosser og rotbremsekalipere, som øker bremseytelsen og den termiske motstanden. I tillegg gir den nyeste generasjonen Track Mode føreren muligheten til å tilpasse styring, stabilitet og regenerativ bremsing for optimal kontroll og ytelse.

Model 3 Performance skiller seg også ut med sin mer aggressive design, som inkluderer nye front- og bakpaneler, forbedret aerodynamikk og integrerte karbonkanaler som fungerer med den bakre diffuseren og karbonfiberspoileren for å optimalisere stabiliteten ved høye hastigheter.

Innvendig er det nye sportsseter med forbedrede sideputer og sidestøtter, som også kan varmes opp og ventileres. Karbonfibertrim med et unikt vevmonster hjelper Model 3 Performance å skille seg ut fra andre Model 3-varianter.

Prisene for Model 3 Performance starter på 440 090 DKK med forventede leveranser i andre kvartal. For den vanlige Model 3 starter prisene på DKK 326.090 eller DKK 2.515 per måned. Se her!

Latest

Don't miss

Suzuki må betale Volvo for å unngå gigantisk bot

Suzuki har inngått en avtale med svensk-kinesiske Volvo. Avtalen...

EU firdobler tariffen på alle elbiler fra Kina

EU har bestemt at den firedoble tollsatsen skal gjelde...

Garantiforsikring: Overser du dette alternativet, som gjør bilforhandleren din sikrere?

Nyutviklet garantiforsikring kan beskytte deg mot at bilen velter...

Tilgjengelig i Danmark – BYD Atto 3 mislykkes i viktig sikkerhetstest

Kinesiske BYD Atto 3, som bl.a. selges i Danmark,...

Formel 1s bilmerke har gått konkurs

Ratford Motors, som i 2020 ble kjøpt opp av...
Boosted Magazine
Boosted Magazine
Boosted i Danmark har over en million unike brukere, som overgår to millioner økter og akkumulerer over syv millioner sidevisninger hver måned, og plattformene våre har blitt et knutepunkt for bilentusiaster. Nå kan du også nyte innholdet vårt på norsk! Nyt våre gratis bilnyheter - hver dag.
spot_img

Nye tall: Elbiler i EU henger etter alle andre

Mens elbiler på globalt nivå gjør en viss fremgang, opplever salget av biltypen for tiden tilbakeslag, skriver konsulentselskapet i en ny rapport. Mens elektrifiserte...

Teslas nyeste funksjon for alle biler kalles ran

Tesla-eiere som allerede har tatt i bruk bilmerkets nye funksjon er ikke i tvil om at bilmerket visste nøyaktig hva de gjorde da «rane»...

Haas bekrefter: Kevin Magnussen er syk!

Først Aston Martins Fernando Alonso. Og nå bekrefter Haas at også Kevin Magnussen har lagt seg med sykdom. Oliver Bearmann tar over danskens løp....

Politiet beslaglegger Lamborghini: «Det er bryllupsdagen min»

En brudgom måtte finne en annen måte å komme seg til sitt eget bryllup på. Politiet i England har beslaglagt Lamborghinien han ellers kjørte....

Mercedes har vært forlatt i 12 år: Ingen vet hvorfor

I Yorkshire, England, har en Mercedes W124 blitt forlatt i minst 12 år. Bilens forfall er flittig dokumentert på Google Maps. Nå har bilen...

EU tvinger alle sjåfører til å følge den danske skiltregelen

I Danmark har bilistene kunnet laste ned det digitale veikartet på telefonene de siste fire årene. Nå må det samme skje i alle andre...

Bilgiganten ble tvunget til å legge ned enda en fabrikk

Verdens fjerde største bilkonsern Stellantis er nå tvunget til å stoppe produksjonen ved enda en fabrikk fordi salget ikke kan henge med. Stellantis er...

Politiet har tatt et korkort fra enda en kjendis

I en ny bok avslører TV-baronessen, Caroline Flemming, som tidligere hadde kjæreste med fotballspilleren Nicklas Bendtner, at politiet har tatt korkortet hennes. Caroline Fleming,...

Xiaomis Nürburgring-tid er en bløff, sier Misha Charoudin

Den kjente YouTuberen Misha Charoudin er ikke i tvil om at kinesiske Xiaomi har jukset seg til runderekorden rundt Nürburgring. Bilmerket snakker ikke sant,...

Berømte Porsche vil ikke eksistere om tre år, sier sjefen

Den ville kunne leve evig hvis ikke lovverket kom i veien, sier lederen for Porsches GT-avdeling, Andreas Preuninger. Men GT-bilene slipper ikke turbotrykk. Porsche...

Antall elbiler i Danmark satte rekord i oktober

Det har aldri vært flere elbiler i Danmark enn tilfellet var ved nyregistreringer i oktober måned. 60 prosent av nye biler går på strøm....

Slik vil Volkswagen unngå fabrikkstenginger i Tyskland

Mens sjefen for det hele får 72 millioner kroner i året, ønsker Volkswagen at de menige ansatte skal få kuttet lønnen med ti prosent...