Flere bilforhandlere setter ned foten nรฅr det gjelder elbiler, skriver avis. Flere bilister forteller at de har blitt rรฅdet til รฅ unngรฅ elbilen.
Den amerikanske avisen Washington Post kunne forrige uke fortelle hvordan en rekke bilforhandlere prรธver รฅ fรฅ kundene til รฅ unngรฅ elbilen. Til avisen beskriver en rekke bilister hvordan de har blitt rรฅdet av ulike bilforhandlere til รฅ unngรฅ elbilen. Andre bilister har rett og slett blitt rรฅdet til รฅ kjรธpe en bil med forbrenningsmotor i stedet. Med andre ord opplever i hvert fall de amerikanske bilistene at landets bilforhandlere ikke er klare til รฅ selge elbiler. Flere bilister forteller til avisen hvordan de er blitt mรธtt med meldinger om elbiler hos forhandlere. LES OGSร : Danske mekanikere har fรฅtt nok: ยซDet er sensurยป En Michael Young forteller at han i 2016 ble fortalt av en BMW-selger at en BMW i3 ikke kan kjรธre pรฅ motorveien i det hele tatt. Bilen, sa selgeren, kunne faktisk ikke gรฅ over 70 km/t. De er ellers opptatt. Bilforhandlerne altsรฅ. Den nรฅvรฆrende regjeringen i USA har som mรฅl at to tredjedeler av alle nye biler skal gรฅ utelukkende pรฅ strรธm senest i 2032. Samtidig bruker ikke bare bilmerkene i USA, men det meste av verden milliarder i ulike valutaer pรฅ utviklingen av spesielt elbilen. Selv om bilmerkene taper fรฆle pengesummer pรฅ รฅ selge elbiler. Av Fords siste kvartalsregnskap kommer det blant annet frem at merket taper 254.000 kroner pรฅ hver elbil som forlater fabrikkene. I slutten av september kunne samme Ford fortelle at merket har satt planer om elbiler for 25 milliarder danske kroner pรฅ vent. Les mer om det her .