Det kan gå fort. Analytikere mener likevel at Xiaomi legger opp til 10 000 dollar for hver eneste bil.
Det har nå gått tre år siden den kinesiske smarttelefonprodusenten Xiaomi annonserte at den vil gå inn i bilindustrien.
Og nå har det skjedd. Blant annet ved hjelp av tidenes muligens mest kritiserte bildesigner. Les mer om det her.
En annen ting er at den beveger seg raskt på samlebåndet. For Xiaomi hevder at de kan spytte en ny versjon av sin første modell, SU7, av samlebåndet hvert 76. sekund.
Det er allerede tegn på at ting går for fort. For selv om Xiaomi har bestillinger fra mer enn 70 000 kunder, har kritikken allerede begynt å regne ned over SU7.
LES OGSÅ: Dommer tar korkortet fra en dansk kjendis permanent
Bilene, som fabrikken selv tester, skøyter rundt i kinesisk trafikk. Og det har allerede vært flere ulykker. Ulykker som andre har registrert og delt på f.eks. YouTube.
Blant annet skal det være helt sprøtt med Xiaomis traction control. Akkurat som understellet lever den et eget liv.
Andre steder har SU7 tatt overskrifter på grunn av flere oppstillinger. Det kan imidlertid også skyldes en feil 40. Så personen bak rattet har skylden.
Xiaomi bør heller ikke regne med at den nye bilen er en gyllen bedrift. Analytikere anslår at aggressiv prising gjør at kineserne taper opptil 10.000 dollar, tilsvarende 69.400 kroner, hver gang en ny SU7 bygges. Så hvert 76. sekund.
Omvendt er ville tap i bilindustrien ikke noe nytt. Selv et merke som Audi kan denne typen ting. Tyskerne har nettopp tapt hele 8 milliarder kroner på svært kort tid. Les mer om det her .