En skotsk Renault Zoe-eier sรฅ ingen annen mulighet enn รฅ skrote bilen da et Renault-verksted vil ha mer for en ny ladekontakt enn bilen er verdt.
En skotsk Renault Zoe-eier er sรฅ sjokkert over et tilbud om รฅ reparere bilens ladeuttak at han ikke har sett noe annet alternativ enn รฅ skrote bilen.
Renaulten ble kjรธpt brukt i 2020, og den fungerte feilfritt helt frem til en julidag i 2023. Her sluttet den รฅ lade helt. Den kunne fortsatt kjรธre, men det kom ingen strรธm til batteriet.
Pรฅ det autoriserte Renault-verkstedet, hvor bilen i ettertid stoppet, syntes de det var godt รฅ kunne se feilen. Forbindelsen mellom ladepluggen og selve batteriet var utbrent, lรธd forklaringen.
ร gjenopprette forbindelsen med ny ladeplugg kan og kunne godt gjรธres, lรธd forklaringen. Men det ville vรฆrt et dyrt spill. Premien var pรฅ 7500 britiske pund.
LES OGSร : BMW tar nรฅ 1000 kroner for ett stykke papir
Det skriver avisen The Guardian , som Renault-eieren har tatt opp.
De 7.500 pundene tilsvarer 65.000 danske kroner. Eller langt mer enn eieren noen gang kan fรฅ for den brukte elbilen ved รฅ selge den videre. Og det selv om ladepluggen fungerer.
โ Vi kjรธpte elbil av miljรธhensyn og er veldig triste over at den sรฅ lett har blitt ubrukelig med sรฅ stort slรธsing med ressurser.
โ Vi har ogsรฅ hatt jevnlig kontakt med Renault. Vi har skrevet til dens administrerende direktรธr i Storbritannia et par ganger, men fรฅr bare en telefon fra kundeservice om at de ikke kan gjรธre noe, sier bileieren ifรธlge avisen.
Ifรธlge The Guardian har en verksted som spesialiserer seg pรฅ reparasjon av elbiler slรฅtt til med et tilbud om รฅ fรฅ bilen pรฅ veien for ยซmindre enn hva Renault mรฅ haยป.
Alt i alt er store reparasjonskostnader pรฅ de nyeste bilene allerede en betydelig utfordring. Nye tall viser at forsikringsselskapene allerede erklรฆrer รฉn av fem biler som totalskade. ร la et verksted reparere selv mindre skader er rett og slett for dyrt. Les mer om det her .
Les flere spennende nyheter fra og om bilverdenen her!