På sosiale medier gir de gjenværende Fisker-ansatte uttrykk for at avstanden mellom kollegene blir lengre og lengre.
Fisker Inc. ser mest ut som et bilmerke som vipper på randen av konkurs.
Og nå forteller en rekke av de få gjenværende ansatte at ledelsen er i ferd med å dele ut enda flere oppsigelsesvarsel.
Det skriver Automotive News.
Oppsigelsesvarselene kan imidlertid neppe komme bak de resterende ca 150 ansatte som overlevde at Fisker Inc. kutte staben ned fra drøyt 1150 mann. Onsdag 29. mai ble alle menn bedt om å jobbe hjemmefra for å delta på nettmote.
LES OGSÅ: Tyskerne tror ikke på 15 millioner elbiler – her er de nye tallene
Ifølge BusinessInsider , som har snakket med fire anonyme ansatte, var det eneste formålet med flyttingen å informere om permitteringsrunden. Alt dette skal ha skjedd i et forsøk på å beholde Fisker Inc. i live.
Et bilmerke som åpenbart ikke kan betale regningene sine. Som en konsekvens har Fisker Inc. så nettopp et lån på rundt 3,5 millioner dollar ble trukket med krav om umiddelbar overføring av beløpet.
Fiskers vingling strekker seg imidlertid ikke bare til Henrik Fisker selv. Magna Steyr, som han en gang leide for å bygge bilene sine, sliter også med lommesmerter som følge av den forventede konkursen.
Den østerrikske bilprodusentens regnskap viser at Magna Steyr regner med å tape 2,7 milliarder danske kroner på grunn av at Fisker legger ned produksjonen. Fabrikken har også sagt farvel til 500 ansatte fordi det ikke er forventet at produksjonen starter igjen.
Fisker på sin side prøver nå i økende grad desperat å tynne ut beholdningen av biler fra i fjor. Ifølge den danske bransjeanalytikeren Rene Tonder risikerer bilmerket å brenne ned med 5000 biler.